Składanie dyspozycji w mBanku - pytania i odpowiedzi
-
Czym jest dyspozycja?
-
Potrzebujesz zaświadczenie o posiadanym rachunku lub kopii Twojej umowy/aneksu? Chcesz zmienić konto na inne? Musisz zamówić kartę w miejsce karty zastrzeżonej?
- wnioski 100% online umożliwiające zmianę posiadanych przez Ciebie produktów: kredytów, rachunków, lokat, a także kart kredytowych i debetowych
-
możliwość pobrania dokumentów potrzebnych do realizacji Twojej dyspozycji
-
dzięki mailom oraz dodatkowym wiadomościom SMS będziesz na bieżąco informowany o tym, co dzieję się ze złożoną przez Ciebie dyspozycją
-
-
Jak złożyć dyspozycję?
-
1. Zaloguj się do serwisu transakcyjnego
Po zalogowaniu wybierz: Pomoc, Załatw swoje sprawy, Inna sprawa
2. Dyspozycję znajdziesz poprzez:
Wyszukiwarkę
Najpopularniejsze sprawy dla Twoich produktów i usług3. Dyspozycje znajdziesz poprzez:
- Wyszukiwarkę –wpisując szukane słowo lub frazę,
- Poszczególne kategorie,
- „Top 10” gdzie znajdują się najczęściej składane dyspozycje.
4. Uzupełnij dane i wyślij wniosek
-
-
Czy mogę sprawdzić jak przebiega realizacja złożonej dyspozycji?
-
Status wniosku można sprawdzić tutaj
-
-
Jak długo trwa realizacja złożonej dyspozycji?
-
Czas realizacji zależy od rodzaju dyspozycji i może trwać od jednego do kilku dni. Robimy wszystko, aby w każdym przypadku był on jak najkrótszy. Po złożeniu wniosku klient jest informowany o dalszych krokach i standardowym czasie realizacji dyspozycji. Jej status można dodatkowo śledzić w
serwisie transakcyjnym wybierając: Pomoc, Porozmawiajmy, Status Twoich wniosków
lub kontaktując się z mLinią.
-
-
Jak można upewnić się, że zamawiany dokument będzie zawierał wszystkie potrzebne dane?
-
Podczas składania wniosku przez serwis transakcyjny można podejrzeć wzór zamawianego dokumentu (PDF). Pozwoli to upewnić się, czy zakres przedstawionych w nim danych zgodny będzie z oczekiwaniami klienta.
-
-
Czy dokument może zostać dostarczony na dowolny adres?
-
Dokument może zostać dostarczony tylko na adres, który jest zarejestrowany w bazie banku. W pierwszej kolejności wybrany zostanie adres korespondencyjny. Jeśli klient nie wskazał adresu do korespondencji, dokument zostanie wysłany na zarejestrowany w bazie banku adres zameldowania.
-
-
Czy można jednocześnie zamówić kilka dokumentów?
-
Można zamówić dowolną liczbę i rodzaj dokumentów, jednak każdy dokument wymaga złożenia osobnej dyspozycji. W przypadku zamówienia większej liczby dokumentów do godziny 14:00 tego samego dnia roboczego i wyboru tej samej opcji dostarczenia każdego z nich, opata za dostarczenie zostanie pobrana tylko raz. Powielone opłaty za dostarczenie dokumentu zostaną zwrócone do 7 dni roboczych od daty zrealizowania ostatniej dyspozycji.
-
-
Czy można złożyć dyspozycję w sytuacji, kiedy na rachunku brakuje środków na jej realizację?
-
W momencie składania dyspozycji należy na którymkolwiek z posiadanych przez klienta rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych lub bieżących zagwarantować środki na pokrycie kosztów jej realizacji.
-
-
Czy po złożeniu dyspozycji można zmienić adres lub formę dostarczenia dokumentu?
-
Nie jest możliwa zmiana parametrów wniosku będącego w trakcie realizacji. Możliwe jest jego odwołanie i ewentualne ponowne złożenie wniosku. Jednak odwołanie wniosku możliwe jest tylko do momentu, kiedy nie została dokonana wnioskowana zmiana w systemach banku i nie została pobrana opłata za jej realizację.
-
-
Jak odwołać złożoną dyspozycję?
-
Aby odwołać złożoną dyspozycję należy skontaktować się z mLinią. Odwołanie dyspozycji jest możliwe tylko do momentu, kiedy nie została dokonana wnioskowana zmiana w systemach banku i nie została pobrana opłata za jej realizację. W czasie rozmowy z konsultantem mLinii konieczne będzie podanie numeru dyspozycji.
-
-
Kto może złożyć dyspozycję o wydanie dokumentu, oświadczenia, opinii?
-
Dyspozycję może złożyć każdy posiadacz/współposiadacz produktu, którego dotyczy dyspozycja. W przypadku produktów dla firm dyspozycję może złożyć każdy wspólnik umocowany do reprezentowania firmy. Dodatkowo w przypadku rachunków dla klientów fizycznych / firmowych pełnomocnik rodzajowy może zawnioskować o następujące dokumenty:
- potwierdzenie salda na rachunku
- zaświadczenie o posiadaniu rachunku
- opinia o rachunku
- potwierdzenie wykonania operacji
- historia operacji
- wyciąg
-