Jak zarabiać na dropshippingu?

23
.
06
.
2020
Jak zarabiać na dropshippingu?

Coraz więcej osób, gdy myśli o zakupach, pierwsze kroki kieruje przed ekran monitora lub smartfona, a nie do sklepu stacjonarnego. Nic dziwnego więc, że internet stał się polem, na którym młodzi przedsiębiorcy podejmują pierwsze próby prowadzenia swojego biznesu. Czy wiesz, że możesz rozpocząć handel w internecie, nawet jeśli nie masz towaru na sprzedaż? Z naszego artykułu dowiesz się, jak zarabiać na dropshippingu.

 

Bardzo często w rozmowach z początkującymi przedsiębiorcami słyszymy, że na handlu w internecie nie da się zarobić, a wysokie ceny całkowicie uniemożliwiają sprzedaż. Jak pokazują nasze analizy, obsługiwane przez nas sklepy internetowe zanotowały w marcu/kwietniu 2020 wzrost sprzedaży sięgający nawet 230% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku. Jeden z naszych klientów, który przyjął strategię wysokich cen, mimo narzutów (nadwyżek cen ponad koszt wytworzenia/zakupu) na poziomie ponad 150%, notuje każdego miesiąca sprzedaż na poziomie przekraczającym 0,5 mln zł.  Co więcej, najwyższy narzut na produkty w 2019 roku, przy którym zanotował sprzedaż to aż 800%! Towary w tych sklepach internetowych pochodzą z hurtowni współpracujących z RedCart i są dostępne dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć przygodę z dropshippingiem.

 

Trzy rzeczy, które musisz wiedzieć o dropshippingu:

  • możesz sprzedawać w internecie, nawet jeśli nie masz towaru, bo w dropshippingu sklep internetowy zaopatrujesz w towar wirtualnie,
  • wszystkimi czasochłonnymi kwestiami logistycznymi zajmuje się w Twoim imieniu hurtownia,
  • gwarantuje niski próg wejścia i nie ma ryzyka inwestycyjnego.

 

Co to jest dropshipping?

 

Dropshipping to jeden z modeli logistycznych znajdujący zastosowanie w sprzedaży internetowej. Polega on na przeniesieniu procesu dostawy towaru na dostawcę i działa w bardzo prosty sposób. Twoja rola jako sprzedawcy ogranicza się tylko do tego, że gromadzisz zamówienia, które przekazujesz dostawcy – hurtowni lub producentowi. Dostawca pakuje towar i wysyła produkty zakupione w Twoim sklepie bezpośrednio do klienta końcowego.

 

Dropshipping opiera się na integracji sklepu internetowego z hurtownią, którą można przeprowadzić samodzielnie lub skorzystać z narzędzi dostarczanych przez platformy wdrożeniowe. Dostawców możesz szukać w internecie, w grupach dyskusyjnych czy na forach. Należy jednak pamiętać, że podejmujesz pewne ryzyko – jeśli nie znasz naszego potencjalnego partnera handlowego, musisz mu zaufać „w ciemno”. Jest to dobry pomysł, jeśli chcesz sprzedawać towar oryginalny i postawić na branżę mniej konkurencyjną. Gotowa integracja pozwala na automatyczny import danych z pliku hurtowni, przez co e-sklep zyskuje dostęp do setek, a nawet tysięcy pozycji produktowych, którymi możesz swobodnie zarządzać i jednocześnie badać popyt rynkowy. Ofertę produktową możesz dowolnie rozwijać przez współpracę z kolejnymi hurtowniami.

 

W tym modelu sprzedaży nie musisz szukać dostawców, wybierać produktów czy jeździć po towar. Warto jednak zwrócić uwagę na warunki jakie oferuje dana hurtownia. Czy mają dodatkowy abonament? Czy obsługują zwroty? Jak szybką nadają paczkę po zamówieniu? Są to kwestie, które mogą zaważyć na tym, czy Twój sklep odniesie sukces.

 

Jak wygląda realizacja zamówień w dropshippingu?

 

W dropshippingu pozbywasz się uciążliwych, pochłaniających czas, energię i pieniądze kwestii logistycznych, którymi zajmuje się w Twoim imieniu hurtownia. Twoje główne zadanie jako sprzedawcy, to przyciągnąć uwagę klientów i osiągnąć jak największą liczbę zamówień w sklepie internetowym.

 

Przebieg realizacji zamówienia – to jak będzie wyglądała współpraca z hurtownią – zależy od narzucanych przez nią warunków i zawartej umowy. Hurtownie mają różne zasady, według których działają. Niektórzy dostawcy przygotowują paczki od razu, gdy otrzymają dyspozycję. Na wysyłkę w dropshippingu składają się poszczególne kroki:

 

  • klient składa zamówienie w sklepie internetowym,
  • klient e-sklepu opłaca zamówienie,
  • środki trafiają na konto sprzedawcy,
  • sprzedawca zamawia towar u dostawcy lub zamówienie zostaje złożone automatycznie u dostawcy przez aplikację,
  • hurtownia przystępuje do realizacji zamówienia - kompletuje zamówienie, dołącza materiały reklamowe, pakuje paczkę,
  • hurtownia wysyła towar na adres klienta,
  • hurtownia wystawia pod koniec miesiąca fakturę zbiorczą lub osobną do każdego zamówienia,
  • sprzedawca opłaca zamówienie, które zrealizowała hurtownia dropshipping.

 

Jakie branże warto wybierać?

 

Najlepsze branże w dropshippingu, w które aktualnie warto inwestować to branża dziecięca, produkty ekologiczne oraz erotyka. Przyjrzyjmy się bliżej każdej z nich.

 

Moda na ekologiczne zabawki oraz edukacyjne walory podczas beztroskich zabaw dzieci spowodowała wzrost zainteresowania sklepami internetowymi z takim asortymentem. Coraz więcej kobiet wychowujących dzieci postanawia założyć sklep internetowy właśnie w branży dziecięcej. Średnia wartość marży na produktach sięga tu 35%.

 

Świetną inwestycją będzie również współpraca z hurtownią sprzedającą produkty z branży eko. Okazuje się, że coraz więcej osób w Polsce chce zamawiać ekoprodukty z dostawą do domu. Internauci chętnie kupują produkty spożywcze, w tym artykuły zbożowe oraz ekologiczne przekąski. Dużym zainteresowaniem cieszą się też ekologiczne, naturalne kosmetyki, które oferują właśnie dropshippingowe hurtownie.

 

Jeśli chodzi o branżę erotyczną – rozkwita ona właśnie w internecie, dzięki anonimowości i dyskretnych przesyłkach, które nie sugerują co znajduje się w środku. Na ulicach coraz trudniej znaleźć sklep stacjonarny z takim asortymentem, a znane marki nie dystrybuują takich produktów. Pomysł na założenie erotycznego sklepu internetowego jest więc strzałem w dziesiątkę.
Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że narzuty w tym sektorze, sięgają nawet ponad 100% i należą do najwyższych w dropshippingu.

 

Kto może prowadzić sprzedaż dropshippingową?

 

Dropshipping sprawdza się znakomicie w wielu sytuacjach, a w szczególności jeśli:

 

  • stawiasz pierwsze kroki w e-biznesie, chcesz szybko rozpocząć sprzedaż w internecie i masz ograniczony budżet na start Twojego biznesu,
  • pracujesz na etacie i szukasz dodatkowego źródła przychodu,
  • prowadzisz biznes stacjonarnie i chcesz uruchomić sprzedaż internetową,
  • handlujesz na Allegro i innych portalach aukcyjnych,
  • chcesz zarabiać na sklepie online, ale nie masz pomysłu na to, jaki towar sprzedawać,
  • pragniesz poszerzyć dotychczasowy asortyment sklepu,
  • masz sporo wolnego czasu i szukasz dodatkowego zajęcia, aby podreperować domowy budżet.

 

Do głównych zalet dropshippingu należy niski próg wejścia, gdyż do rozpoczęcia biznesu wystarczy niewielki budżet. Dodatkową zaletą jest elastyczność – towar można dowolnie wymieniać bez obawy o straty spowodowane wycofaniem kolekcji. Szybko można zmienić branżę, jeśli ta którą wybraliśmy nie okaże się tak opłacalna jak początkowe założenia. Nie ma również ryzyka inwestycyjnego – nie ma magazynu i własnego towaru.

 

W dropshippingu możesz generować naprawdę spore zyski, jednak pamiętaj, że po Twojej stronie jest również sporo pracy. Jeśli połączysz świetne oprogramowanie, produkty cieszące się dużym zainteresowaniem, bardzo dobrą obsługę klienta i marketing, sukces odniesiesz szybciej, niż Ci się wydaje!

 


 Autor: Tomasz Cincio, ekspert z firmy RedCart