dla nowych inwestorów

Cała naprzód!
strategia grupy mBanku na lata 2026-2030
Strategia grupy mBanku na lata 2026–2030 będzie koncentrować się na dalszym wzmacnianiu roli mBanku jako instytucji, która upraszcza finanse i wspiera klientów w realizacji ich indywidualnych oraz biznesowych zamierzeń. Deklaracja „Upraszczamy finanse, pomagamy osiągać cele” oraz motto strategii – “Cała naprzód!” – wyrażają długoterminową wizję grupy mBanku i jej aspiracje w zakresie wzrostu oraz budowania wiodącej pozycji na rynku usług finansowych. Strategię opracowaliśmy z intencją konsekwentnego odpowiadania na potrzeby klientów na każdym etapie ich życia czy działalności, przy jednoczesnym wykorzystaniu sprawdzonego i dobrze funkcjonującego modelu wzrostu organicznego. Jest on wspierany przez unikalną kulturę organizacyjną mBanku, której podstawą jest przedsiębiorczość, innowacyjność i zaangażowanie pracowników.
materiały o strategii
strategia grupy mBanku na lata 2026-2030 – prezentacja
strategia grupy mBanku na lata 2026-2030 – webcast
Cała naprzód! – film o strategii
strategia grupy mBanku na lata 2026-2030 – prezentacja
strategia grupy mBanku na lata 2026-2030 – webcast
Cała naprzód! – film o strategii
strategia grupy mBanku na lata 2026-2030 – prezentacja
strategia grupy mBanku na lata 2026-2030 – webcast
Cała naprzód! – film o strategii
kluczowe filary strategii
Strategia grupy mBanku na lata 2026–2030 opiera się na trzech filarach, które tworzą spójną i wzajemnie uzupełniającą się strukturę.

wzrost oparty na cyklu życia klienta
Rośniemy razem z klientami, dostosowujemy naszą propozycję wartości do ich cyklu życia i odpowiadamy na ich potrzeby na każdym etapie życia.

doskonałość w obsłudze klienta
Wspieramy naszych klientów w ich codziennym życiu, tworząc rozwiązania, które upraszczają zarządzanie finansami i pomagają im poruszać się po świecie finansów, aby mogli realizować swoje cele.

doskonałość operacyjna
Dbamy o naszych klientów, wykorzystując do tego zaawansowane technologie i uwalniając pełen potencjał naszych wyjątkowych pracowników.
strategiczne cele finansowe grupy mBanku na lata 2026-2030
dynamiczny wzrost wolumenów
≥ 10%
udziały rynkowe w kluczowych produktach
wysoka rentowność
> 22%*
zwrot kapitału materialnego (ROTE)
doskonała efektywność operacyjna
≤ 35% i być w top-3 wśród polskich banków
wskaźnik koszty / dochody
aktywne zarządzanie ryzykiem
∼ 0,8%
koszty ryzyka
silna pozycja kapitałowa
minimum 2,5 p.p. powyżej wymiaru regulacyjnego
współczynnik kapitału podstawowego Tier1
regularna wypłata dywidendy
30-75%*
wskaźnik wypłaty dywidendy
*może być niższy, jeżeli nastąpi zwiększenie opodatkowania banków
Zwrot z kapitału materialnego (ROTE) – obliczany jako zysk/strata netto przypadające na akcjonariuszy mBanku pomniejszone o kupon od obligacji AT1, podzielone przez średni stan materialnego kapitału własnego, czyli kapitał ogółem pomniejszony o planowaną dywidendę z wyniku roku bieżącego, wartości niematerialne i prawne (w tym wartość firmy) oraz o instrumenty AT1.