powrótPowrót do strony głównej forum

Na wieczność w nest?

Żona miesiąc temu złożyła w nest wniosek o zamknięcie konta.
Dziś kontrolna próba logowania - udana, ale w ST pustka, ani konta ani karty.
Wygląda na to, że rozwiązano umowę o rachunek, ale nie o bankowość elektroniczną.
Testował ktoś takie zachowanie? Już nie pamiętam, ile tam się umów podpisywało.

W sumie, jeśli nie będzie jakichś szykan w stylu, że nadal się jest klientem, to jest to bardzo fajne rozwiązanie, pozwalające (o ile pozwala) bezproblemowo na nowo założyć konto, np. w jakiejś kolejnej promocji ;>
Mógłby coś takiego rozważyć np. mBąk - teraz mieliśmy taką historię, że żeby żona dostała dodatkową KK w wbk, to musi zostać klientką - choćby w takim sensie, że podpisze umowę o bankowość elektroniczną, co wymaga najpierw dodzwonienia się do niej (bo ja nie mogę podać danych), a potem jeszcze wizyty w oddziale. W piątek nie dodzwonili sie o umówionej godzinie, bo mieli szkolenie - a że w międzyczasie zauważyłem promocję z polecaniem konta, to postanowiliśmy założyć konto - i zamiast wizyty w oddziale będzie kurier.
A mBąk ma tu do rzeczy tyle, że w wbk można zakładać konto przelewem z mBąka (i również przelewem z wbk - po co taka możliwość?) - ale z oranżady już nie. Żona kiedyś wkurzyła się na mBąk (a właściwie to na mnie i na ujednolicanie haseł) i zamknęła konto (a szkoda, bo to było mobilne na starych zasadach). Teraz już w mBąku nie da się zakładać kont przelewem - ale jak się kiedyś było klientem to zostaje się na zawsze i zakładając nowe konto, dostaje się ten sam numer.
Więc jakby zrobili tak, jak w neście, że pozostaje dostęp do pustego - ale z działąjącymi wnioskami - ST, to można by konto szybciutko założyć i nie bujać się z kurierem.


Jeśli nie chcesz mieć dostępu do ST to musisz wymówić umowę ramową. Tak jest we wszystkich bankach jakie znam.


A testowałeś taką właśnie sytuację?
Tzn. zamykasz ostatnią usługę - i mimo to masz nadal możliwość logowania?
Jeśli tak, to gdzie?

Ogólnie taka właśnie byłaby sugestia do mBąka, żeby zostawić możliwość logowania do "pustego" ST, choć oczywiście jedynie wtedy, gdy ponowne otworzenie konta czy wzięcie KK podpadałoby pod "nowego klienta".
W neście tak pięknie nie jest - są wnioski o konta oszczędnościowe, konto dla niepełnoletniego, debetówkę, a nawet o dodatkowe konto osobiste - ale taki o podstawowe konto osobiste się nie pojawił.
A coś mi się kojarzy, że jakaś umowa ramowa była, trzeba w poczcie sprawdzić.
Ale w tym neście to łobuzy, żeby tak zamknąć konto, a ramową przemilczeć - trzeba będzie tam żonę wysłać jeszcze raz. A może reklamację na to złożyć? Może znów dadzą pendrive?


Jeśli powiedziales, że chcesz zamknąć konto, to nie możesz mieć pretensji do nikogo. Konto to produkt a dostęp do systemu online to osobny produkt.
Miałem tak w idea bnaku, gdy zakładałem lokatę nieodnawialną, Alior tak ma,mBank też, BGŻ Optima.Śmiem twierdzić ,że większość banków tak ma.


Idei, aliora czy optimy nie testowałem.

Co do mBąka to zgodzę się połowicznie - po zamknięciu konta (albo tego, co się w ten sposób zamyka - wniosek ma tytuł "Wypowiedzenie umowy" z wyjaśnieniem "Rezygnacja z rachunku osobistego lub firmowego" - a już we wniosku jest napisane "Niniejszym wypowiadasz umowę/umowy zawarte z mBankiem w części/ach dotyczących zaznaczonych przez Ciebie powyżej rachunków.") w sposób jaki umożliwia wniosek przez ST, po próbie zalogowania się na id żony jest komunikat o zablokowanym dostępie do ST - tak samo przy podaniu prawidłowego, jak i błędnego hasła.
Jeśli wpiszę jakiś zmyślony numer, to jest komunikat "nieprawidłowy id lub hasło".
Więc niby umowa o usługi bankowości elektronicznej nadal obowiązuje (czy w ogóle jest sposób, by ją rozwiązać?), ale nie można z niej korzystać - inaczej niż w nest.

Ja sam zaś póki co rozstawałem się z pekao - ale to jeszcze w czasach, gdy nie miałem dostępu przez net (o ile w ogóle pekao go wtedy miało - 2003 bodajże) - oraz z eurobankiem - tam po zamknięciu KK też zablokowali dostęp do ST.


Hehe, a jednak powiedzenie, że chce się zamknąć konto, wystarcza do rozwiązania umowy ramowej - paragraf 5, punkt 2 umowy: "(...) przy czym za wolę wypowiedzenia Umowy Ramowej uznaje się również wolę zamknięcia przez Posiadacza Rachunku wszystkich Rachunków udostępnionych przez Bank na podstawie Umowy Ramowej".
Będzie pendrive? ;>


Ale problemy robicie, skoro konto zostało zamknięte, macie na to papier, to nie widzę najmniejszego problemu. Jest podkładka? Jest.
Poza tym Nest Bank z tego co widzę na http://bankowe-konta.info... posiada aktualnie darmowe konta osobiste. Fakt, może sie to zmienić w perspektywie czasu - bo jak się wczytać w regulamin, to bank zastrzega sobie prawo do podnoszenia opłat, ale na razie się to nie dzieje.


piotrekbeck napisał(a):
> Ale problemy robicie, skoro konto zostało zamknięte, macie na to
> papier, to nie widzę najmniejszego problemu. Jest podkładka? Jest.


Niestety nie masz racji. Zamknięcie rachunku i wypowiedzenie umowy jest jednoznaczne z wycofaniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, a tutaj widać, że bank to robi i bezprawnie.

Pozdr
k


Nest przysłał wczoraj SMS o tym, że wysłał odpowiedź.
Logować też nie można się od wczoraj, widać posprzątali - i zapewne odpowiedzi też nie udzielili w ST, tylko poleconym - ale kto ich tam wie, zobaczymy, jak ew. list przyjdzie (przy okazji będzie test usługi "polecony do skrzynki" - o ile się zmieści w szczelinę, bo jak w kopercie będzie pendrive w skrzyneczce, to może być trudno ;)