powrót

Ostrzeżenie przed fałszywymi mailami informującymi o rzekomym zablokowaniu konta

Ostrzegamy przed fałszywymi wiadomościami email, które mają na celu wyłudzenie Twoich identyfikatorów i haseł do konta, a także danych karty płatniczej.

W wiadomości email przestępcy informują o rzekomym zablokowaniu dostępu do rachunku w mBanku z powodu „nieautoryzowanego dostępu do konta”.

Przykładowa treść fałszywej wiadomości, zatytułowanej „Twoje konto mBank zostało zablokowane”

W mailu zawarty jest link kierujący do fałszywej strony, przypominającej wyglądem stronę logowania do mBanku.

 

Połączenie z tą stroną nie jest szyfrowane, brakuje również poprawnego certyfikatu (do sprawdzenia w miejscu zaznaczenia).

Po wprowadzaniu loginu oraz hasła pojawia się prośba o podanie danych karty:

Na Twój telefon mogą również zostać wysłane kody sms służące do potwierdzania nieautoryzowanej, niewykonywanej przez Ciebie operacji.

PAMIĘTAJ! Bank nigdy nie poprosi o podanie takich danych!

Jeśli otworzyłeś wiadomość od przestępców i kliknąłeś w link i/lub wpisałeś dane karty, jak najszybciej skontaktuj się z nami dzwoniąc na mLinię pod numerem 801 300 800, zmień hasła dostępu oraz zastrzeż kartę, której dane podałeś! Jeżeli wprowadziłeś kody sms na fałszywej stronie sprawdź jakich operacji dotyczyły hasła i anuluj je.


Kartę możesz również zastrzec samodzielnie w serwisie internetowym mBanku w zakładce „Moje Finanse” -> „Karty” -> „Zastrzeż kartę” wybierając z listy rozwijanej „Karta skradziona” i potwierdzając operację.

 

PRZYPOMINAMY!
mBank nigdy nie prosi o podawanie żadnych danych poufnych, w szczególności:
- nie żąda podawania haseł jednorazowych podczas logowania do serwisu transakcyjnego;
- nie prosi o podanie telekodu, danych kart płatniczych i kredytowych;
- danych dotyczących Twojego telefonu (takich jak numer, marka i model) w czasie logowania, sprawdzania stanu konta i przeglądania historii operacji;
- nie prosi o podanie kodu PIN do karty, aplikacji etc.;
- nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania;
- nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu mBanku).