powrót

Zmienił się sposób logowania do administracji publicznej przez mBank (Profil Zaufany/mojeID)

Od 25 lutego dotychczasowy sposób logowania do administracji publicznej Profilem Zaufanym został zmieniony na mojeID.

Z usługi mogą korzystać wszyscy klienci mBanku, którzy mają dostęp do serwisu transakcyjnego. Jej właścicielem jest KIR.
 
Usługa mojeID nie wymaga odrębnego składania wniosku ani aktywacji i jest bezpłatna. Ale sposób logowania do administracji publicznej z jej wykorzystaniem, nieco różni się od tego znanego Ci z Profilu Zaufanego. Po zalogowaniu loginem i hasłem do bankowości, system poinformuje Cię o zakresie danych jakie przekazane zostaną przez KIR do administracji publicznej.

W zależności od tego, gdzie chcesz się zalogować może to być:

  • imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia
  • oraz rzadziej numer telefonu i adres e-mail.

Przy każdym logowaniu wyrażasz od nowa zgodę na przekazanie danych. Musisz też potwierdzić ich poprawność i zaakceptować regulamin.  Jeśli nie chcesz podać którejś z nich po prostu zrezygnuj z logowania – kliknij „anuluj” w prawym dolnym rogu komunikatu.


Jak zalogujesz się do administracji publicznej


Podczas logowania do strony administracji publicznej, np. IKP, masz do wyboru trzy sposoby logowania: Profil Zaufany, e-dowód i mojeID. Wybierz mojeID poprzez kliknięcie logo mBanku. Zaloguj się poprzez podanie hasła i loginu. Zaakceptuj wymagane zgody. Gotowe.