powrót

Najważniejszą wartością jest Klient …

Powiesz: banał.
Jednak po chwilowym zastanowieniu spróbuj odpowiedzieć na pytanie, co masz w mBanku oprócz oferty bankowej?

 8 urodziny mBanku skłoniły mnie do pewnej refleksji
i zatrzymania się nad tym wszystkim, co wydarzyło się w przeciągu tych 8 lat.
Nie mam tutaj na myśli samej oferty, tego jak się rozwijała i jak czasami zaskakiwała Klientów.
Raczej fenomen, którym nie może się poszczycić żadna instytucja finansowa.
Co mam na myśli?
Niesamowitą i niepowtarzalną społeczność mBanku.

Na czym polega jej wyjątkowość?
… że była z nami od początku, w tych dobrych, ale także i w tych gorszych chwilach.
Już przed startem mBanku rozpoczęły się dyskusje na liście dyskusyjnej (pl.biznes.banki) o nowym graczu.
 
23 Lis 2000, 09:00 "Przeczytałem materiały prasowe i wygląda to co najmniej bardzo
ciekawie. Powiedziałbym nawet że zbyt ciekawie i szukam haka ;-)"

"Tak sobie myślę, że jest to niezły pomysł na zrobienie przekrętu. Uruchamia
się taki "wirtualny bank", otwiera konta, wydaje karty, wszystko za darmochę,
a potem, jak już ludziska depozytów naskładają, to się wtyczkę wyciąga z
serwera i robi jeden przelew na Seszele... :-) Zresztą - po co wtyczkę wyciągać? Niech sobie chodzi dalej :-))) "

Jaki będzie - zobaczymy, ale tyle postów to juz dawno żaden Bank nie
wywołał.

26 Lis 2000, 00:20 "Właśnie sobie założyłem konto :-) Przez telefon, bo nie
lubię podawania danych w formularzu http bez "s" :-) "
Piotr J. Ochwał

Jakiś czas później okaże się, że to Piotr J. Ochwał, jako pierwszy człowiek na świecie, założył rachunek w mBanku.

To Klienci pokazali nam, że chcą z nami rozmawiać i to nie tylko telefonicznie.
Żartowali pisząc, że do obsługi telefonicznej nie będzie potrzeba więcej niż 5-10 osób.
Dziś w Contact Center pracuje 250 Operatorów.
W kwietniu 2001 roku zaprosiliśmy Klientów do pierwszych dyskusji na Forum mBanku.
Forum, na którym pojawili się pierwsi Pracownicy i Agenci Konkurencji.
Nadal niejednokrotnie mamy do czynienia z wątkami, które inicjuje konkurencja.

Dziś Forum to ponad 18 tys. zarejestrowanych użytkowników.
Miejsce, które przeszło kilka metamorfoz i na pewno nie jest to ostatnie zdanie w tym temacie.
Wokół Forum zbudowała się wierna, kontrolująca i trzymająca rękę na pulsie społeczność.
To miejsce wymiany opinii i pomysłów, pomoc w rozwiązywaniu problemów i wzajemna edukacja.

Forum to tylko jeden z przykładów, który pokazuje, że najważniejszy jest Klient.
Partnerskie relacje z Klientami to zasada, która przyświecała nam od samego początku. Słuchanie Klientów stało się naszym podstawowym zajęciem. Wasze sugestie, żądania i  uwagi traktujemy poważnie, widać to po ilości zmian wprowadzonych po sugestiach Klientów.
W pierwszym roku działania współpraca między mBankiem i jego Klientami była bardzo spontaniczna. Słuchaliśmy porad, uwag. Wiele ważnych dyskusji odbywało się na Forum, mCzacie. Następowała także bezpośrednia wymiana e-maili między Klientami i Pracownikami.

18 kwietnia 2001 roku powitaliśmy pierwszą Radę Klientów.
mRada powstała z grupy nieformalnych entuzjastów mBanku, uczestników internetowych list dyskusyjnych poświeconych bankowości i innych aktywnych Klientów
Pierwszym krokiem było wysłanie Bankowych kubków na Gwiazdkę 2000 roku do Klientów mBanku aktywnych w sieci. Druga kadencja mRady to wyjątkowe „panowanie” Klientów mBanku i MultiBanku
Przed trzecią kadencją powstał Kodeks Honorowy mRady, który obowiązuje do dziś.
Obecnie mamy 6 kadencję mRady, która liczy 10 członków.

Internet niejednokrotnie pokazał nam, że nie toleruje jakichkolwiek ograniczeń swobody wymiany poglądów.
Dlatego też nie poprzestaliśmy na komunikacji poprzez forum, czat, e-mail, mLinię.
Kolejną platformą komunikacyjną którą zaproponowaliśmy naszym Klientom był Blog.
8 urodziny mBanku to pierwsze urodziny Bloga, a także naszych sąsiadów zza południowej granicy.

Kolejny rok za nami.
Przed nami kolejny rok wyzwań, a także jasnej i klarownej komunikacji z Klientem.
Świętując 8 urodziny zapraszamy Was na czat z mBankiem - startujemy o 9:00, 

a także na Urodzinowy Konkurs w sieci, o którym szczegóły podam rano :)