powrót

Grudniowych zmian czas...

Tym razem okres wdrożenia przypadł na grudzień.
Dla nas ten miesiąc to nie tylko praca nad naszym krajowym wdrożeniem, ale także nad wprowadzeniem „Euro” na Słowacji,  co stanie się w noc Sylwestrową.  Z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że po tej nocy będziemy jednym z pierwszych banków w Polsce, o którym można powiedzieć, że jest „Euro-ready”. Ale wróćmy na chwilę do Polski …

Poniżej krótki opis tego, co ważne z punktu widzenia Klienta. Tradycyjnie to tylko drobny wycinek tego, co wchodzi wraz z tym wdrożeniem i tutaj uwaga. Niektóre z tych funkcjonalności wymagają zmiany regulaminu bądź przygotowania konkretnej oferty.

Lokaty strukturyzowane – rozszerzenie oferty inwestycyjnej

Długo oczekiwana funkcjonalność, a raczej produkt który pojawi się w ofercie mBanku po Nowym Roku. Znajdzie swoje miejsce w Inwestycjach, które w tej chwili znajdują się pod listą rachunków na stronie głównej systemu.

 

 

W ramach tej funkcjonalności będzie możliwość otwarcia lokaty z rachunku  - najpierw subskrypcji – a następnie automatyczne przekształcenie subskrypcji w lokatę, oraz zerwanie zarówno subskrypcji jak i lokaty. Lokatę będą mogli otwierać posiadacze i pełnomocnicy konta eKONTO, eMAX, eMAX plus. Więcej o produkcie, zasadach itd. napiszemy już wkrótce nie tylko na blogu, ale także w sekcji Inwestycje portalu informacyjnego.

Zmiana limitów transakcji internetowych oraz korespondencyjnych i telefonicznych


Funkcjonalność szczególnie przydatna dla osób płacących kartami debetowymi w internecie. Oczywiście zostaje wprowadzona także dla kart kredytowych i działa dla wszystkich kart w ten sam sposób jak pokazano poniżej. W obu przypadkach nastąpiło zwiększenie funkcjonalności znanej do tej pory funkcjonalności „Zmień limity” dostępnej w nawigacji z pozycji „Parametry”. Dodatkowo zmiany tej będzie można również dokonać w kanale IVR.

 

 

Możliwość zmiany następuje po wybraniu odpowiedniej pozycji z listy co pokazuje kolejna ilustracja:

 

 

Warto tutaj pamiętać o tym, że limit transakcji bezgotówkowych jest limitem nadrzędnym, ale pozostałe limity (internetowy oraz transakcji korespondencyjnych i telefonicznych) nie sumują się, tylko działają rozdzielnie.
Co to oznacza?
W danym okresie nie możemy przekroczyć limitu transakcji bezgotówkowych na którego wyczerpanie pracują: transakcje bezgotówkowe np. płatności w sklepie, oraz pozostałe dwa które mogą być ustawione maksymalnie do jego wartości. Przykład. Dzienny limit transakcji bezgotówkowy ustalamy na 1000 PLN, pozostałe dwa na 500 PLN. Kupujemy w internecie produkty za 500 PLN, robimy zakupy w markecie za 100 PLN, oraz kupujemy teściowej podgrzewaną poduszkę, którą zobaczyliśmy w znanym sklepie telewizyjnym za 150 PLN plus loki gratis.
W efekcie po takich zakupach mamy:

Limit transakcji bezgotówkowych =  250 PLN
Limit transakcji internetowych = 0 PLN
Limit transakcji korespondencyjnych oraz telefonicznych = 350 PLN
W tym momencie musimy pamiętać, że zarówno zakup w tradycyjnym sklepie lub przy użyciu „telefonu” nie może przekroczyć 250 PLN.
Limit transakcji bezgotówkowy jest limitem o wyższym priorytecie.

Wskaźnik automatycznej spłaty karty

Każdy kto korzysta z karty kredytowej będzie miał w końcu możliwość samodzielnie ustawić procentowy wskaźnik jej spłaty. Funkcjonalność ta będzie dostępna na stronie „Szczegóły umowy” karty za pomocą przycisku „Modyfikuj”

 

Zmiana tego wskaźnika będzie możliwa w zakresach od  5  do 100%. Od tego momentu w dniu spłaty karty z eKONTA będzie automatycznie pobierana kwota na poczet spłaty karty kredytowej równoważna wybranemu procentowi zadłużenia.Nadal będzie można pozostawić wskaźnik automatycznej spłaty na poziomie 0 %, co jest równe z brakiem automatycznej spłaty z karty kredytowej.



Zastrzeżenie KARTY debetowej i eKARTY.

Podczas tego wdrożenia  pojawi się także możliwość zastrzegania kart debetowych. Funkcjonalność działa w analogiczny sposób jak w przypadku kart kredytowych. W menu kontekstowym danej karty debetowej  pojawi się kolejna pozycja „Zastrzeż kartę”. Odrobinę inaczej sytuacja wygląda w przypadku eKARTY. Tutaj zostaje rozszerzona kolumna akcji:

 

 

 

Zamawianie nowej karty kredytowej

Kilka tygodni temu w systemie transakcyjnym pojawiła się możliwość zastrzeżenia karty kredytowej. Uzupełnieniem tej funkcjonalności będzie możliwość zamówienia kolejnej karty w miejsce  tej „utraconej”. Funkcjonalność ta będzie dostępna w grupie operacji związanych z kartą pod nazwą „Zamów kartę”. Kartę będzie mógł zamówić jedynie właściciel lub pełnomocnik ogólny kontraktu kartowego po spełnieniu następujących warunków:

  • wybrana karta ma status „Zablokowana” lub „Zamknięta”, kontrakt kartowy jest aktywny, a karta została zablokowana nie dalej niż 12 miesięcy temu.
  • wybrana karta nie ma statusu „Zamówiona” lub „Aktywna”

 


 
Podczas procesu zamawiania będzie można wybrać adres na jaki ma zostać wysłana karta. Przypominamy o aktualizacji danych osobowych przed wykonaniem zamówienia.


Komunikat

Kolejną ciekawą zmianą będzie pojawienie się komunikatu nad listą rachunków.  Komunikat ten dostępny do tej pory pod rachunkami i inwestycjami będzie miał możliwość usunięcia.

 

 

Sprawdzania dostępności numeru

W najbliższy weekend poszerzamy także funkcjonalność związaną z doładowaniem telefonu za pomocą systemu transakcyjnego, a mianowicie o sprawdzanie numeru zasilanego telefonu u operatora. Zwiększy to satysfakcję Klientów, szczególnie tych którzy przez pomyłkę próbowali doładować telefon, który np. nie był telefonem z umową abonamentową. W tej chwili każdy z numerów jest sprawdzany bezpośrednio u operatora i to on decyduje o możliwości wykonania doładowania. W przypadku problemów pojawia się stosowny komunikat.


Tyle w dużym skrócie. Kolejny artykuł o zmianach późną wiosną i mówmy o nim w liczbie mnogiej