Tym razem okres wdrożenia przypadł na grudzień.
Dla nas ten miesiąc to nie tylko praca nad naszym krajowym wdrożeniem, ale także nad wprowadzeniem „Euro” na Słowacji, co stanie się w noc Sylwestrową. Z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że po tej nocy będziemy jednym z pierwszych banków w Polsce, o którym można powiedzieć, że jest „Euro-ready”. Ale wróćmy na chwilę do Polski …
Poniżej krótki opis tego, co ważne z punktu widzenia Klienta. Tradycyjnie to tylko drobny wycinek tego, co wchodzi wraz z tym wdrożeniem i tutaj uwaga. Niektóre z tych funkcjonalności wymagają zmiany regulaminu bądź przygotowania konkretnej oferty.
Lokaty strukturyzowane – rozszerzenie oferty inwestycyjnej
Długo oczekiwana funkcjonalność, a raczej produkt który pojawi się w ofercie mBanku po Nowym Roku. Znajdzie swoje miejsce w Inwestycjach, które w tej chwili znajdują się pod listą rachunków na stronie głównej systemu.
W ramach tej funkcjonalności będzie możliwość otwarcia lokaty z rachunku - najpierw subskrypcji – a następnie automatyczne przekształcenie subskrypcji w lokatę, oraz zerwanie zarówno subskrypcji jak i lokaty. Lokatę będą mogli otwierać posiadacze i pełnomocnicy konta eKONTO, eMAX, eMAX plus. Więcej o produkcie, zasadach itd. napiszemy już wkrótce nie tylko na blogu, ale także w sekcji Inwestycje portalu informacyjnego.
Zmiana limitów transakcji internetowych oraz korespondencyjnych i telefonicznych
Funkcjonalność szczególnie przydatna dla osób płacących kartami debetowymi w internecie. Oczywiście zostaje wprowadzona także dla kart kredytowych i działa dla wszystkich kart w ten sam sposób jak pokazano poniżej. W obu przypadkach nastąpiło zwiększenie funkcjonalności znanej do tej pory funkcjonalności „Zmień limity” dostępnej w nawigacji z pozycji „Parametry”. Dodatkowo zmiany tej będzie można również dokonać w kanale IVR.
Możliwość zmiany następuje po wybraniu odpowiedniej pozycji z listy co pokazuje kolejna ilustracja:
Warto tutaj pamiętać o tym, że limit transakcji bezgotówkowych jest limitem nadrzędnym, ale pozostałe limity (internetowy oraz transakcji korespondencyjnych i telefonicznych) nie sumują się, tylko działają rozdzielnie.
Co to oznacza?
W danym okresie nie możemy przekroczyć limitu transakcji bezgotówkowych na którego wyczerpanie pracują: transakcje bezgotówkowe np. płatności w sklepie, oraz pozostałe dwa które mogą być ustawione maksymalnie do jego wartości. Przykład. Dzienny limit transakcji bezgotówkowy ustalamy na 1000 PLN, pozostałe dwa na 500 PLN. Kupujemy w internecie produkty za 500 PLN, robimy zakupy w markecie za 100 PLN, oraz kupujemy teściowej podgrzewaną poduszkę, którą zobaczyliśmy w znanym sklepie telewizyjnym za 150 PLN plus loki gratis.
W efekcie po takich zakupach mamy:
Limit transakcji bezgotówkowych = 250 PLN
Limit transakcji internetowych = 0 PLN
Limit transakcji korespondencyjnych oraz telefonicznych = 350 PLN
W tym momencie musimy pamiętać, że zarówno zakup w tradycyjnym sklepie lub przy użyciu „telefonu” nie może przekroczyć 250 PLN.
Limit transakcji bezgotówkowy jest limitem o wyższym priorytecie.
Wskaźnik automatycznej spłaty karty
Każdy kto korzysta z karty kredytowej będzie miał w końcu możliwość samodzielnie ustawić procentowy wskaźnik jej spłaty. Funkcjonalność ta będzie dostępna na stronie „Szczegóły umowy” karty za pomocą przycisku „Modyfikuj”
Zmiana tego wskaźnika będzie możliwa w zakresach od 5 do 100%. Od tego momentu w dniu spłaty karty z eKONTA będzie automatycznie pobierana kwota na poczet spłaty karty kredytowej równoważna wybranemu procentowi zadłużenia.Nadal będzie można pozostawić wskaźnik automatycznej spłaty na poziomie 0 %, co jest równe z brakiem automatycznej spłaty z karty kredytowej.
Zastrzeżenie KARTY debetowej i eKARTY.
Podczas tego wdrożenia pojawi się także możliwość zastrzegania kart debetowych. Funkcjonalność działa w analogiczny sposób jak w przypadku kart kredytowych. W menu kontekstowym danej karty debetowej pojawi się kolejna pozycja „Zastrzeż kartę”. Odrobinę inaczej sytuacja wygląda w przypadku eKARTY. Tutaj zostaje rozszerzona kolumna akcji:
Zamawianie nowej karty kredytowej
Kilka tygodni temu w systemie transakcyjnym pojawiła się możliwość zastrzeżenia karty kredytowej. Uzupełnieniem tej funkcjonalności będzie możliwość zamówienia kolejnej karty w miejsce tej „utraconej”. Funkcjonalność ta będzie dostępna w grupie operacji związanych z kartą pod nazwą „Zamów kartę”. Kartę będzie mógł zamówić jedynie właściciel lub pełnomocnik ogólny kontraktu kartowego po spełnieniu następujących warunków:
- wybrana karta ma status „Zablokowana” lub „Zamknięta”, kontrakt kartowy jest aktywny, a karta została zablokowana nie dalej niż 12 miesięcy temu.
- wybrana karta nie ma statusu „Zamówiona” lub „Aktywna”
Podczas procesu zamawiania będzie można wybrać adres na jaki ma zostać wysłana karta. Przypominamy o aktualizacji danych osobowych przed wykonaniem zamówienia.
Komunikat
Kolejną ciekawą zmianą będzie pojawienie się komunikatu nad listą rachunków. Komunikat ten dostępny do tej pory pod rachunkami i inwestycjami będzie miał możliwość usunięcia.
Sprawdzania dostępności numeru
W najbliższy weekend poszerzamy także funkcjonalność związaną z doładowaniem telefonu za pomocą systemu transakcyjnego, a mianowicie o sprawdzanie numeru zasilanego telefonu u operatora. Zwiększy to satysfakcję Klientów, szczególnie tych którzy przez pomyłkę próbowali doładować telefon, który np. nie był telefonem z umową abonamentową. W tej chwili każdy z numerów jest sprawdzany bezpośrednio u operatora i to on decyduje o możliwości wykonania doładowania. W przypadku problemów pojawia się stosowny komunikat.
Tyle w dużym skrócie. Kolejny artykuł o zmianach późną wiosną i mówmy o nim w liczbie mnogiej