Wiosenne majówki i pierwsze wypoczynkowe urlopy są doskonałą okazją, aby wypocząć i zrelaksować się na świeżym powietrzu. To czas, w którym zapominamy na kilka chwil o problemach dnia codziennego. Niestety, niekiedy na tyle mocno się rozluźniamy, że możemy z mniejszą uwagą pilnować własnego portfela, torebki, dokumentów czy kart kredytowych.
O zgubę, czy okazję dla złodzieja niestety nie trudno.
Zgubione czy skradzione pieniądze ciężko będzie odzyskać, a kartę kredytową bez żadnego problemu :-)
Co zrobić, gdy okaże się, że faktycznie zgubisz kartę lub zostanie Ci ona skradziona?
Przede wszystkim, nie panikuj. Musisz pamiętać, aby szybko ją zastrzec.
Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- zadzwonić na mLinię i wówczas Operator w trakcie rozmowy zastrzeże kartę,
- możesz także w automatycznym teleserwisie wybrać 3, po czym nastąpi połączenie z Operatorem mLinii, który dokona zastrzeżenia karty. Po zastrzeżeniu karty możesz od razu zamówić nową kartę w miejsce zastrzeżonej,
- samodzielnie zastrzec kartę w systemie transakcyjnym.
Jeżeli chcesz dokonać samodzielnego zastrzeżenia karty, wystarczy po zalogowaniu do systemu transakcyjnego wybrać opcję "karty kredytowe", a następnie "zastrzeż kartę" i wybrać jedną z trzech przyczyn utraty karty:
- rezygnacja z karty,
- karta zgubiona,
- karta skradziona.
Następny krok do samodzielnego zastrzeżenia karty, to potwierdzenie zastrzeżenia hasłem jednorazowym lub smsowym. W przypadku korzystania z haseł smsowych otrzymasz smsa o następującej treści: "Zastrzeżenie karty kredytowej nr:…XXXXXXXX".
Pamiętaj, ze funkcjonalność "Potwierdź później" w tym przypadku nie jest dostępna. Po wpisaniu odpowiedniego hasła, zobaczysz zapis, że operacja została wykonana poprawnie:
Gotowe - Twoja karta została zastrzeżona. Jeżeli chcesz zamówić nową kartę w miejsce zastrzeżonej, możesz to także zrobić z pomocą Operatora mLinii lub samodzielnie w systemie transakcyjnym.
Chcesz wiedzieć, jak samodzielnie zamówić nową kartę w miejsce zastrzeżonej?
Dowiesz się tego w kolejnym artykule :-)