powrót

Pewnie najwygodniejszy bank na świecie-zza kulis

Część z Was zapewne już widziało nową kampanię mBanku, a jeżeli jeszcze nie… koniecznie nadróbcie zaległości. Pierwszy spot możecie oglądać od 3 marca w TV, Internecie oraz w kinach Cinema City. Kolejny zobaczycie już teraz - na blogu oraz w mediach. Sama kampania potrwa niemal 2 miesiące i zakończy się 27 kwietnia br.

Naszym założeniem było pokazanie Wam, że mBank dostarcza takie rozwiązania i usługi, dzięki którym możemy śmiało powiedzieć o sobie „pewnie najwygodniejszy bank na świecie” .

Tak naprawdę aż trzy spoty

Koncept reklamowy podzielony został na trzy spoty pokazujące różne okoliczności, w których mBank może być pomocny. Spot pt. „Kino” pokazuje mOkazje z geolokalizacją oraz wygodę wykonywania przelewu na numer telefonu w nowej aplikacji mobilnej.

Spot pod tytułem „Telewizor”, ukazuje możliwość podglądu stanu konta na telefonie bez logowania do serwisu transakcyjnego oraz szybki kredyt w 30 sekund dostępny za pośrednictwem nowej aplikacji mobilnej. Reklama pt. „Gitara” ukazuje możliwość wygodnego kontaktu z ekspertem mBanku w placówce lub przez video chat (usługa Ekspert online).

W tej chwili mamy już 100 tys. wyświetleń na You Tube, a jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie były kulisy powstania spotów, czytajcie dalej :)

Spot „Kino”

Spot "Telewizor"

Telefon towarzyszył nam na każdym etapie produkcji, dzięki czemu możecie zobaczyć jak wyglądała atmosfera na planie zdjęciowym oraz to, co robiliśmy w przerwach.

Koncepcję kampanii przygotowała agencja Grey Group, a wszystkie filmy wyreżyserował Julian Pugsley – reżyser na stałe mieszkający w Nowym Yorku i mający na koncie reklamy dla takich marek jak: NOKIA, MTV czy Eastpak.
Pierwszy spot – „Kino”, został zrealizowany w popularnym warszawskim kinie „Luna” oraz na ul. Marszałkowskiej. Spot „telewizor” w galerii Blue City, natomiast spot „Gitara” na ul. Nowogrodzkiej.

Pewnie najwygodniejszy bank na świecie - mBank zza kulis

Charakterystycznym elementem spinającym wszystkie trzy filmy jest piosenka "Lust for life" Iggy Popa, którą wiele osób kojarzy ze słynnym filmem Trainspotting. Kompozycja, którą rozpoczyna dynamiczny beat, została wykorzystana do celów promocyjnych po raz pierwszy w historii polskiej reklamy.

Pewnie najwygodniejszy bank na świecie – mBank zza kulis

„Lust for life” kojarzy się z energią, młodością i naturalnością, czyli wartościami ważnymi dla naszej grupy docelowej. Ponadto jako nowoczesny i innowacyjny bank zdecydowaliśmy się na kompozycję odbiegającą od mainstreamowych standardów reklamy. Nigdy wcześniej w Polsce utwór ten nie został wykorzystany do celów promocyjnych. mBank wielokrotnie bywał mecenasem kultury niezależnej (np. OFF festival), której symbolem są postaci takie jak Iggy Pop czy producent „Lust for life” David Bowie, w tym roku po raz kolejny uhonorowany Brit Award. - podaje Grey Group.

Pewnie najwygodniejszy bank na świecie – mBank zza kulis

A na deser, specjalnie dla Was making of i … trochę liczb :)