powrót

Nowy sposób aktywacji aplikacji mobilnych

Wraz z nową wersją aplikacji na system iOS oraz Android, udostępniliśmy dodatkową możliwość połączenia telefonu z kontem, bez konieczności korzystania z pełnej wersji serwisu transakcyjnego. Usługa ta jest dostępna niezależnie od tego czy klient ma aktywny dostęp do pełnej wersji serwisu transakcyjnego, czy jeszcze nie.

Aplikacja mobilna - mBank

W jaki sposób aktywować aplikację?

Po zainstalowaniu i uruchomieniu aplikacji w telefonie, należy wybrać opcję „Aktywuj aplikację”, a następnie „przez telefon”. Na kolejnym ekranie należy podać swój PESEL oraz nazwisko panieńskie matki.



Po wybraniu na kolejnym ekranie przycisku „Generuj kod”, system mBanku zadzwoni do klienta (na numer telefonu, na który klient otrzymuje SMSy autoryzacyjne). Po odsłuchaniu wiadomości i wybraniu opcji „1”, lektor odczyta 4-cyfrowy kod. Jeśli chcemy odsłuchać wiadomość jeszcze raz, należy ponownie wybrać opcję „1”.
Uwaga -kod jest ważny tylko przez 5 minut.

Następnie należy wpisać kod do aplikacji i przejść do ekranu, na którym użytkownik definiuje PIN do aplikacji (od 5 do 8 cyfr).

Aktywacja aplikacji mobilnej - mBank

Oczywiście dotychczasowy sposób łączenia aplikacji z kontem mBanku pozostaje bez zmian.

Możliwość aktywacji kanału „Internet” za pomocą aplikacji mobilnej

To kolejna użyteczność, która pojawiła się w nowej wersji aplikacji. W przypadku zablokowania dostępu do pełnej wersji serwisu transakcyjnego, można aktywować go za pomocą aplikacji mobilnej.

Po zalogowaniu się do aplikacji, z poziomu menu należy wywołać opcję „Ustawienia”, a następnie „Dostęp do banku” i dla kanału „Internet” nacisnąć „Aktywuj”. System mBanku zadzwoni na numer telefonu, na który klient otrzymuje SMSy autoryzacyjne. Po odsłuchaniu wiadomości i wybraniu opcji „1”, lektor odczyta 10-cyfrowe, tymczasowe hasło. Jeśli chcemy odsłuchać kod jeszcze raz, należy ponownie wybrać opcję „1”.

Jednocześnie na ten sam numer telefonu, zostanie wysłana wiadomość SMS z 7-cyfrowym, tymczasowym ID klienta. Za pomocą otrzymanych tymczasowych danych, należy zalogować się do serwisu transakcyjnego mBanku. Następnie, system przeprowadzi procedurę weryfikacyjną, gdzie po pozytywnej weryfikacji danych, klient będzie mógł zdefiniować docelowe hasło do serwisu transakcyjnego.

W kolejnym etapie, nowy sposób aktywacji aplikacji, pojawi się także dla telefonów z systemem Windows Phone.