powrót

Lipcowe dotacje przyznane

Od 28 czerwca do 25 lipca 2016 roku do mFundacji wpłynęło 13 wniosków o dofinansowanie projektów rozwojowych z obszaru edukacji matematycznej. Dotacje przyznano czterem inicjatywom.

 

Decyzją zarządu fundacji dofinansowanie otrzymują:

 

1. Zespół Szkół nr 1 w Ostrzeszowie im. Powstańców Wielkopolskich na projekt „Matura tuż, tuż…”
Konkurs dla uczniów czwartych klas, uczących się matematyki na poziomie podstawowym oraz chętnych uczniów z klas trzecich. Ma on zmobilizować młodzież do lepszego i systematycznego przygotowania się do egzaminu maturalnego z matematyki. Konkurs będzie miał charakter próbnej matury, a zadania zostaną opracowane na podstawie arkuszy z poprzednich lat. Każdy uczeń IV klasy otrzyma pomoce dydaktyczne, a od września do marca oraz w trakcie ferii zimowych, chętni uczniowie będą mieli możliwość uczestniczenia w matematycznych zajęciach pozalekcyjnych. W finale konkursu wezmą udział zwycięzcy klasowych eliminacji, którzy powalczą o nagrody: tablety i kalkulatory.

 

2. Stowarzyszenie na rzecz Edukacji Matematycznej na organizację XII Olimpiady Matematycznej Juniorów w latach szkolnych 2016/2017
Olimpiada Matematyczna Juniorów (dawniej Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów) to ogólnopolskie, prestiżowe zawody matematyczne o wysokim standardzie merytorycznym. Finalistom i laureatom OMJ przysługują uprawnieninia przy rekrutacji do szkoły ponadgimnazjalnej oraz przy egzaminie gimnazjalnym. Do olimpiady co roku przystępuje ok. 13 000 młodych pasjonatów matematyki, którzy mogą sprawdzić swoją wiedzę na trzech etapach matematycznych zmagań. Terminarz XII Olimpiady Matematycznej Juniorów znajduje się TUTAJ.

 

3. Fundacja Rozwoju Edukacji Matematycznej na realizację projektu „2. Triathlon matematyczny”
Przedmiotem projektu "2. Triathlon matematyczny" jest drugi ogólnopolski konkurs matematyczny dla uczniów szkół podstawowych. Konkurs skierowany do 2,2 mln uczniów odbędzie się online, w serwisie internetowym Matematyczne Zoo i składać się będzie z trzech konkurencji. Dla każdej klasy (od 1 do 6) przewidziany jest odpowiedni stopień trudności, zgodnie z obowiązującą podstawą programową. Przedsięwzięcie ma na celu wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci, upowszechnianie nauki przez zabawę. Ponadto poprzez różnorodność czekających na uczestników konkursu zadań (np. sprawność rachunkowa, rozwiązywanie zadań tekstowych, rozwiązywanie krzyżówek, rozwiązywanie zagadek logicznych i zadań graficznych), projekt ma na celu zwrócić uczniom uwagę, jak w wielu różnych dziedzinach spotykamy się z matematyką i jak ważne jest rozwijanie wszystkich, różnych związanych z nią umiejętności. Przez 3 tygodnie, co tydzień publikowana będzie nowa konkurencja “triathlonu”. Wśród uczniów, którzy prawidłowo rozwiążą wszystkie konkurencje triathlonu rozlosowane zostaną nagrody.

 

4. Przedszkole nr 150 „Wesołe nutki” we Wrocławiu na projekt „Inspirująca matematyka”
Przedszkolaki wezmą udział w zajęciach matematycznych z wykorzystaniem inspirujących pomocy dydaktycznych, które mają pobudzić u dzieci kreatywność i ciekawość poznawania świata. Z projektu skorzysta 247 dzieci w wieku 3-6 lat. Zajęcia podzielone na 7 modulów będą prowadzone w 10 grupach. Przedszkolaki będą uczyć się prostych działań matematycznych, ale także orientacji w przestrzeni, myślenia przyczynowo-skutkowego etc.

 

Wszystkim beneficjentom gratulujemy i życzymy pomyślnej realizacji projektów.