powrót

Dotacje mFundacji przyznane w sierpniu

Od 26 lipca do 29 sierpnia 2016 roku do mFundacji wpłynęło 11 wniosków o dofinansowanie projektów rozwojowych z obszaru edukacji matematycznej. Zarząd fundacji zadecydował o przyznaniu dofinansowania dla pięciu z nich.

Dofinansowanie otrzymują:

  1. Szkoła Podstawowa im. Arkadego Fiedlera w Czapurach na realizację projektu „Matematyka moc magii”

Celem jest wyrównanie szans edukacyjnych dzieci wiejskich, które w większości rozpoczęły naukę w wieku 6 lat. Zajęcia prowadzone będą z wykorzystaniem gier, kloców i piktogramów. Na dodatkowych zajęciach dzieci będą uczyć się planowania, analizowania, wyciągania wniosków i logicznego myślenia. Rozwiną także wyobraźnię przestrzenną i nauczą się posługiwania się językiem symbolicznym. Zajęcia będą podzielone na pięć tematów: „Wyobraźnia przestrzenna”, „Gry matematyczne”, „Obliczenia pieniężne”, „Zadania tekstowe” oraz „Sekwencje obrazkowe, liczbowe i … nie tylko”.

  1. Przedszkole nr 147 we Wrocławiu na projekt „Matematyka dziś i jutro”

Przedszkolaki wezmą udział w inspirujących zajęciach matematycznych, z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych. W każdej grupie przedszkolnej zajęcia będą prowadzone przez nauczycielkę posiadającą wiedzę i umiejętności nauczania metodą M. Montessori. Pomoce matematyczne mają pobudzić kreatywność u dzieci i ciekawość poznawania świata dzięki możliwości doświadczania i manipulowania przedmiotami. Cykliczne spotkania mają pomóc w rozwijaniu u dzieci gotowości i zdolności do twórczego myślenia matematycznego.

  1. Zespół Szkół nr 2 w Żaganiu na projekt „Questing matematyczny, czyli matematyka Mimochodem”

Uczniowskie grupy warsztatowe będą tworzyły gry terenowe (questy) o tematyce matematycznej, a następnie wykorzystają je w praktyce. Działania projektu będą skierowane do uczniów z trzech poziomów edukacyjnych (oddział przedszkolny, klasy 1-3 i 4-6) i stworzą okazję wśród nich do wzajemnego czerpania wiedzy i umiejętności. Questing w nieszablonowy sposób pomoże dzieciom w radosnym odkrywaniu matematyki.

  1. Szkoła Podstawowa nr 5 w Mińsku Mazowieckim na organizację „Mińskiego Festiwalu Pociąg do Matematyki w SP5”

W Festiwalu wezmą udział uczniowie powiatu mińskiego, nauczyciele oraz rodzice. Na stacjach matematycznych uczestnicy zapoznają się z technologiami stosowanymi w nowoczesnym nauczaniu matematyki. Uczniowie wezmą udział w warsztatach łączących matematykę z robotyką, inżynierią, finansami, programowaniem itp. Nauczyciele wezmą udział w warsztatach praktycznych oraz w spotkaniu „Proste jak matematyka”, które poprowadzą wykładowcy w UW i PW.

  1. Politechnika Warszawska – Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych na popularyzację i rozwój „Powszechnego Internetowego Konkursu dla uczniów szkół średnich – Matematyka”

Młodzież szkolna z terenów położonych z dala od dużych ośrodków akademickich ma gorszy dostęp do usług edukacyjnych i często uzdolnieni matematycznie uczniowie, nie wierząc we własne siły, obawiają się podjęcia studiów kierunkach ścisłych i technicznych. Powszechny Internetowy Konkurs dla uczniów szkół średnich - Matematyka jest łatwo dostępnym narzędziem pozwalającym sprawdzać swoje możliwości oraz zachęcającym do uzupełniania wiedzy. Tradycją Konkursu jest fakt, że dominującą rolę odgrywają w nim uczestnicy spoza dużych miast. Stanowią oni zwykle ok. 75% uczestników finału. Dotacja mFundacji zostanie przeznaczona na dalszą modernizację platformy internetowej Konkursu: usprawnienie zarządzania Konkursem, udoskonalenie graficznego układu strony Konkursu, rozwój aplikacji komputerowej pozwalającej rozgrywać w szkołach MiNIkonkursy matematyczne.

Wszystkim beneficjentom gratulujemy i życzymy pomyślnej realizacji projektów.