powrót

8 beneficjentów lutowych dotacji mFundacji

Zarząd mFundacji przyznał blisko 47 tys. zł na realizacje ośmiu spośród 24 projektów matematycznych,
zgłoszonych w programie dotacji w terminie od 30.01. do 26.02.2018 r.

 

Decyzją zarządu fundacji, dotacje otrzymali:    

 

Zespół Szkół Samorządowych w Stradunach na projekt „Matematyka jako królowa nauk – konkurs interdyscyplinarny”

Dwuetapowy konkurs skierowany do uczniów klas gimnazjalnych (2-3 klasa) Gminy Ełk. Uczestnicy mają w nim za zadanie wykazać związek matematyki z innymi dziedzinami nauki: biologią, geografią, chemią, fizyką i informatyką. W pierwszym, szkolnym etapie konkursu, uczniowie wszystkich gminnych gimnazjów otrzymają do opracowania zestawy 160 różnorodnych zadań z matematyki i przedmiotów przyrodniczych, do rozwiązania których będzie im niezbędna wiedza matematyczna. Każda szkoła wyłoni pięcioosobową  drużynę składającą się z uczniów, którzy najlepiej rozwiążą zadania. Drugi etap konkursu będzie składał się z części pisemnej oraz praktycznej- turniejowej, wymagającej zastosowania wiedzy i umiejętności matematycznych  w różnych sytuacjach.

Fundacja Pomocy Samotnym Matkom na przeprowadzenie projektu ,,Matematyczna podróż w przyszłość''

Cykl zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z matematyki dla 50 dzieci mających trudności w opanowaniu umiejętności liczenia oraz tych, które chcą pogłębić matematyczną wiedzę. Wychowankowie będą podzieleni na dwie grupy wiekowe – młodszą i starszą. Zajęcia będą odbywać się w grupach po 10-15 osób, które prowadzić będzie jednocześnie 2 wychowawców. Zajęcia będą prowadzone w oparciu o różnego rodzaju gry i zabawy. Dzięki takiej formie zajęć dzieci będą uczyły się tajników matematyki w sposób najbardziej dla nich przyjazny i atrakcyjny. Podsumowaniem projektu będzie wyjazd do Wydziału Matematyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Słubicach na realizację projektu „MATEMATYKA JEST NASZA”

Projekt będzie realizowany w internacie SOSW z wychowankami tam mieszkającymi. Zajęcia będą podzielone na bloki tematyczne, takie jak "matematyka w kuchni", "matematyka w sklepie",

"matematyka za kierownicą". W bloku "Matematyka w ruchu" uczniowie, we współpracy z lokalną drużyną harcerską przygotują matematyczną grę terenową oraz matematyczną olimpiadę lekkoatletyczną. W zajęcia weźmie udział 100 uczniów. 

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Edwarda hr. Raczyńskiego w Komornikach na projekt „Pi"tagoras matematyczny”

Drużynowy konkurs międzyszkolny dla uczniów klas 6 i 7, w którym zadania przygotowują wybrani uczniowie pod okiem koordynatora. Każda szkoła biorąca udział w konkursie może wyznaczyć maksymalnie dwie 4 osobowe drużyny. Zadnia w konkursie mają charakter krzyżówek , rebusów, układanek logicznych, zagadek logicznych, przestrzennych układanek i tangramów.

Fundacja na rzecz Dzieci i Młodzieży ,,Na krańcu tęczy'' z Kątów Wrocławskich na organizację Międzygminnego Turnieju Matematycznego „MATEMATYCZNA SOWA 2018”

Trzecia edycja konkursu cieszącego się popularnością w lokalnej społeczności. Jury turnieju tworzą nauczyciele matematyki z lokalnych szkół oraz przedstawiciele samorządu lokalnego. W turnieju biorą udział podopieczni fundacji- dzieci zaniedbane pedagogicznie, często z rodzin dysfunkcyjnych, z różnego typu orzeczeniami. W organizację imprezy- a tym samym w  propagowanie idei, że matematyka da się lubić, a rozwiązywanie zadań może stać się  świetną zabawą- angażują się osoby prowadzące świetlice i kluby dla dzieci, aby elementy zajęć matematycznych wprowadzać na zajęciach przez siebie prowadzonych. Turniej poprzedzony jest warsztatami matematycznymi dla dzieci w wieku 6-10 lat.

Fundacja „Szkoła z Klasą” na projekt „Odkrywam, myślę, koduję. Matematyka I Klasa”

Projekt skierowany jest do nauczycieli i uczniów z klas I-III szkoły podstawowej. Przy wsparciu ekspertów-praktyków opracowany zostanie program wsparcia: warsztaty w 8 szkołach, w trakcie których pokazane zostaną proste, ale efektywne techniki nauczania matematycznego opartego na współpracy, samodzielnym rozumowaniu uczniów, dokonywaniu przez nich matematycznych odkryć oraz programowaniu. Ponadto dla min. 100  nauczycieli zorganizowane będą 2 webinaria matematyczne (2-godzinne spotkania online z ekspertem), które będą okazją  do wymiany doświadczeń między uczestnikami oraz wypracowania dobrych praktyk w następujących obszarach tematycznych: Programowanie w klasach I-III; Matematyczne gry i zabawy. Podczas projektu zostaną opracowane i przygotowane treści kursu internetowego, dzięki któremu nauczyciele w nowej edycji programu podwyższą własne kompetencje zawodowe w nauczaniu matematycznym. Organizatorzy opracują także platformę wymiany dobrych praktyk i doświadczeń, gdzie nauczyciele będą dzielić się inspiracjami. Bezpośrednimi adresatami działań będzie 120 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z min. 16 szkół, którzy uczestnicząc w spotkaniu warsztatowym będą uczyć się samodzielnego wykorzystania zaproponowanych metod pracy na zajęciach, a także min. 100 nauczycieli, którzy wezmą udział w e-warsztatach, nabywając nowe kompetencje matematyczne.

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Żychlinie na organizację I Powiatowego Konkursu Matematyczno-Przyrodniczego "Zakręceni w wiedzy"

3-etapowy konkurs, do którego każda szkoła z powiatu może zgłosić 3 uczniów. W I etapie uczniowie piszą test składający się z 50 pytań wybranych z pośród wcześniej przygotowanych i opublikowanych na stronie internetowej szkoły zszychlin.com.pl. w zakładce "zakręceni w wiedzy". Przebieg II etapu będzie miał formułę popularnego teleturnieju "Jeden z dziesięciu". Projekt jest skierowany do wszystkich uczniów szkół podstawowych uczęszczających do oddziałów gimnazjalnych powiatu konińskiego. Na zaproszenie udziału w konkursie odpowiedziało pozytywnie 10 szkół z terenu powiatu i miasta Konin.

Kujawsko-Pomorski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Słyszącej i niesłyszącej w Bydgoszczy na projekt „XXVIII Ogólnopolskie Zawody Matematyczne Szkół Ponadgimnazjalnych dla Niesłyszących i Słabo Słyszących”

W zawodach wezmą udział trzyosobowe reprezentacje z 13 ośrodków z kraju wraz z nauczycielami. Zawody trwają 3 dni. W konkursie nie chodzi wyłącznie o sprawdzenie wiedzy i umiejętności, a w konsekwencji wyłonienie najlepszych matematyków w środowisku młodzieży niesłyszącej, ale także o wzmocnienie poczucia własnej wartości uczestników zawodów, wymianę doświadczeń oraz integrację środowiska osób borykających się z niepełnosprawnością wynikającą z wady słuchu. Uczniowie będą uczestniczyć również zajęciach integracyjnych. W zawodach będzie uczestniczyć 39 uczniów, nad którymi opiekę będzie sprawowało 26 opiekunów/nauczycieli.