powrót

Wyciągi gdzie jesteście?

Wiemy, że od jakiegoś czasu Klienci zgłaszają uwagi związane z późnym otrzymaniem wyciągów. W związku z tym, dla rozjaśnienia sytuacji chcielibyśmy Wam opisać cały proces i działania jakie prowadzimy w celu jego ulepszenia.

Klient mBanku może otrzymywać wyciągi do swoich rachunków na dwa sposoby. Tradycyjnie wysyłki listem zwykłym - niestety usługa płatna - oraz wysyłki generowane i wysyłane drogą e-mailową, to oczywiście wersja bezpłatna. Większość Klientów zamawia właśnie wyciągi elektroniczne.

Wysyłka wyciągów generowana jest zawsze po pierwszym dniu roboczym miesiąca; w tym miesiącu był to 3 marzec. Generacja wyciągów jest po stronie mBanku, natomiast ich wysyłką zajmuje się dostawca takiej usługi. To on przesyła e-maile do Klientów. Tutaj może od razu pojawić się pytanie: dlaczego mBank nie wysyła sam takich wyciągów? Wysyłka kilku milionów e-maili jest operacją kosztowną i niezwykle skomplikowaną. Wszyscy znamy chyba pojęcie spamu i tego co się z tym wiąże.  W związku z tym mBank zdecydował się korzystać z usług firmy, która np. zagwarantuje nam, że e-maile dojdą wszędzie gdzie powinny. Niestety ostatnio pojawiły się pewne problemy, co spowodowało opóźnienia w dostarczeniu e-maili do Klientów. Niedogodność została przez nas zauważona i staramy się teraz znaleźć odpowiednie rozwiązanie.
 
Podjęliśmy także kroki, aby wyeliminować tego rodzaju sytuacje, gdy Klienci czekają na wyciąg kilka dni.  Na chwilę obecną trwają prace nad rozdzieleniem procesu generacji wyciągów dla Klientów biznesowych i Klientów fizycznych. W pierwszej kolejności będą generowane wyciągi do rachunków firmowych.

Zależy nam też na zwiększeniu wydajności całego rozwiązania zwłaszcza po stronie dostawcy. Mamy tutaj na myśli rozbudowę infrastruktury, modyfikację procesu, itp. Trwają w tej chwili negocjacje w tej sprawie i sprawa jest prawie zamknięta. Pracujemy również nad zmniejszeniem objętości generowanych PDF. Kolejnym działaniem, które mamy nadzieję pomoże w rozwiązaniu niedogodności ma być możliwość wygenerowania zestawienia operacji  do pliku (np. PDF) w systemie transakcyjnym. Ta funkcjonalność pojawi się jeszcze w tym roku i powinna definitywnie zakończyć problemy z wyciągami.

W związku z tym, że kanałem e-mailowym wysyłamy nie tylko wyciągi dla Klientów dbamy o to, aby problem został jak najszybciej wyeliminowany. Reasumując w najbliższym czasie powinna pojawić się znacząca poprawa jakości tej usługi.