powrót

Uważaj na oszustów podających się za pracowników banku lub doradców proponujących inwestycje w kryptowaluty!

Oszuści nie odpuszczają. Dzwonią pod pretekstem np. weryfikacji zmyślonej transakcji lub zablokowanego rachunku. Zachowaj ostrożność przed oszustami, którzy podają się za pracowników różnych banków lub instytucji (np. KNF, Policja, BIK). Mogą oni mówić, że doszło do kradzieży danych, pieniędzy lub tożsamości. Może się zdarzyć, że taki telefon poprzedza wystawienie fałszywego komunikatu.


Oszuści imitują połączenie z numerów 42 6 300 800, 783 300 800 lub 801 300 800.
W rzeczywistości
korzystają z dostepnych aplikacji, które umożliwiają podszywanie się pod dowolne numery telefonów lub SMS.


Jeśli ktoś do Ciebie dzwoni z tych numerów telefonu, to znaczy, że dzwoni oszust! mBank NIGDY nie dzwoni do klientów z tych numerów.


Co dokładnie robią oszuści?

  • mówią aby pod żadnym pozorem nie podawać danych wrażliwych przez telefon (stawiają się w roli obrońcy pieniędzy klienta, czym usypiają jej/jego czujność,
  • przekonują do pilnej instalacji „aplikacji bezpieczeństwa” która w rzeczywistości jest oprogramowaniem dającym oszustowi zdalny dostęp do Twojego urządzenia,
  • namawiają do wpłaty pieniędzy np. na „specjalne konto bezpieczeństwa” (nazwy mogą być bardzo różne). W rzeczywistości klient sam zleca przelew na rachunki przestępców!
  • próbują wyłudzić od Ciebie kody BLIK pod pretekstem specjalnej „autoryzacji”.


Oszuści mogą również do Ciebie dzwonić by zainwestować Twoje pieniądze w np. zakup kryptowalut, lub akcji różnych firm. Będą obiecywać wysokie i szybkie zyski bez ryzyka. Proponują pomoc przy inwestowaniu, dlatego zalecamy wysoką ostrożność przed podjęciem decyzji o przeznaczeniu pieniędzy na taki cel. Nie wierz w takie reklamy i artykuły. To OSZUSTWA:

 

Uważaj

 
Dlatego zapmiętaj!!! Pracownik banku, policjant, prokurator, funkcjonariusz CBA/CBŚP lub doradca inwestycyjny NIGDY NIE MOŻE ŻĄDAĆ OD CIEBIE:

  • instalacji aplikacji do zdalnego pulpitu np. AnyDesk lub QuickSupport TeamViewer na Twoim komputerze lub smartfonie,
  • podania kodu BLIK lub loginu i hasła do logowania do serwisu bankowości internetowej lub danych do połączenia aplikacji bankowej,
  • pełnych danych karty płatniczej, jej daty ważności oraz kodu CVV2/CVC2,
  • wykonania jakiegokolwiek przelewu.

Nie wierz w opowieści o rzekomej akcji specjalnej pracowników banku, funkcjonariuszy Policji lub CBA mających na celu ochronę Twoich pieniędzy.

Jeśli otrzymasz przelew od nieznajomego nadawcy, pod żadnym pozorem nie przekazuj pieniędzy dalej – nieświadomie możesz brać udział w przestępstwie.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do intencji osoby dzwoniącej, przerwij rozmowę i nie wykonuj żadnych czynności do których Cię nakłania.

Jeśli przytrafi Ci się taka sytuacja, poinformuj Nas o tym. Skontaktuj się z mLinią pod numerem 42 6 300 800.