powrót

Zagrożenie dotyczące klientów mBanku d. MultiBanku

Informujemy o nowych scenariuszach ataku, które mogą dotyczyć klientów dawnego MultiBanku, przeprowadzanych przez złośliwe oprogramowanie:
- użytkownik jest proszony o rzekome potwierdzenie swojego numeru kontaktowego za pomocą kodu jednorazowego lub
- potwierdzenie zmiany numeru, z którego bank wysyła kody autoryzacyjne SMS.

W obu przypadkach przestępcy mają na celu zmianę numeru telefonu przypisanego do klienta w systemie banku na numer kontrolowany przez nich.

Jeśli użytkownik po zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego otrzyma komunikat o konieczności potwierdzenia numeru telefonu kontaktowego lub zaakceptowaniu zmiany numeru, z którego bank wysyła kodu autoryzacyjne, prosimy o:
- nieakceptowanie sugerowanych w komunikacie zmian,
- niezwłoczny kontakt z bankiem,
- przeskanowanie komputera lub innych urządzeń, na których zarejestrowano powyższy komunikat, programem antywirusowym.

Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że urządzenie, z którego klient loguje się do bankowości elektronicznej, zostało zainfekowane wirusem.
Należy również rozważyć reinstalację systemu operacyjnego komputera (na wypadek gdyby skuteczność oprogramowania antywirusowego była niewystarczająca i samo skanowanie nic by nie wykazało.)
 
mBank przypomina o:
- regularnym skanowaniu programem antywirusowym komputera, z którego następuje logowanie do serwisu transakcyjnego, pod kątem złośliwego oprogramowania zainstalowanego w systemie operacyjnym,
- odpowiednim zabezpieczeniu komputera, m.in. poprzez regularne pobieranie i instalowanie aktualizacji.

W przypadku pojawienia się powyższego komunikatu prosimy skontaktować się:
- z mLinią pod numerem 0801300800 lub 0426300800
- ze wsparciem użytkowników systemu mBank CompanyNet pod numerami telefonów: 801 273 273 - dla połączeń z telefonów stacjonarnych lub +48 22 627 32 73 - dla połączeń z telefonów komórkowych lub z zagranicą (w przypadku użytkowników systemu mBank CompanyNet).