powrót

mBank nie wymaga od klientów dodatkowego ubezpieczenia wykonywanych transakcji (nie dotyczy dobrowolnego ubezpieczenia mTransfer)

Informujemy, że mBank NIGDY NIE WYMAGA WPROWADZANIA HASEŁ JEDNORAZOWYCH w celu akceptacji komunikatów wyświetlanych w serwisie transakcyjnym banku, w szczególności bezpośrednio po zalogowaniu do systemu. Jeśli użytkownik otrzyma prośbę potwierdzenia wyświetlonego komunikatu, np. o konieczności ubezpieczenia transakcji - należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem. Wystąpienie powyższych zdarzeń jest skutkiem zainfekowania komputera złośliwym oprogramowaniem lub ingerencją osób nieuprawnionych.

mBank nie wymaga od klientów dodatkowego ubezpieczenia od realizowanych transakcji

Przykładowy fałszywy komunikat

Informujemy, że komunikaty wystawiane przez bank nigdy nie wymagają autoryzacji kodami SMS TAN/Lista TAN. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na treść otrzymywanych SMS-ów zawierających kody TAN. W swojej treści zawierają one informacje określające dokładnie jakie zdarzenie podlega autoryzacji.

Przykład wiadomości SMS z kodem autoryzacyjnym:

Operacja nr 1 z dn. 25.02.2015: Przelew z rach.: 00001234 na rach.:
1234 … 123456, kwota: 1 234,68 PLN kod: 12345678 mBank

Dla tego przykładu, dane do przelewu byłyby następujące:

Rachunek nadawcy 00 1140 XXXX XXXX XXXX 0000 1234

Rachunek odbiorcy 12 3443 XXXX XXXX XXXX 0012 3456

Data zlecenia operacji 25.02.2015

Kwota i waluta przelewu 1 234,68 PLN

W przypadku zidentyfikowania jakichkolwiek nieprawidłowości, należy przerwać wykonywaną operację i skontaktować się z mLinią mBanku pod numerami 801 300 800 lub 42 6 300 800.

Jednocześnie przypominamy o konieczności regularnego skanowania urządzeń używanych do logowania się do systemu transakcyjnego banku z wykorzystaniem aktualnego oprogramowania antywirusowego.