Informujemy, że mBank NIGDY NIE WYMAGA WPROWADZANIA HASEŁ JEDNORAZOWYCH w celu akceptacji komunikatów wyświetlanych w serwisie transakcyjnym banku, w szczególności bezpośrednio po zalogowaniu do systemu. Jeśli użytkownik otrzyma prośbę potwierdzenia wyświetlonego komunikatu, np. o konieczności ubezpieczenia transakcji - należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem. Wystąpienie powyższych zdarzeń jest skutkiem zainfekowania komputera złośliwym oprogramowaniem lub ingerencją osób nieuprawnionych.
Przykładowy fałszywy komunikat
Informujemy, że komunikaty wystawiane przez bank nigdy nie wymagają autoryzacji kodami SMS TAN/Lista TAN. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na treść otrzymywanych SMS-ów zawierających kody TAN. W swojej treści zawierają one informacje określające dokładnie jakie zdarzenie podlega autoryzacji.
Przykład wiadomości SMS z kodem autoryzacyjnym:
Operacja nr 1 z dn. 25.02.2015: Przelew z rach.: 00001234 na rach.:
1234 … 123456, kwota: 1 234,68 PLN kod: 12345678 mBank
Dla tego przykładu, dane do przelewu byłyby następujące:
Rachunek nadawcy 00 1140 XXXX XXXX XXXX 0000 1234
Rachunek odbiorcy 12 3443 XXXX XXXX XXXX 0012 3456
Data zlecenia operacji 25.02.2015
Kwota i waluta przelewu 1 234,68 PLN
W przypadku zidentyfikowania jakichkolwiek nieprawidłowości, należy przerwać wykonywaną operację i skontaktować się z mLinią mBanku pod numerami 801 300 800 lub 42 6 300 800.
Jednocześnie przypominamy o konieczności regularnego skanowania urządzeń używanych do logowania się do systemu transakcyjnego banku z wykorzystaniem aktualnego oprogramowania antywirusowego.
powrót
mBank nie wymaga od klientów dodatkowego ubezpieczenia wykonywanych transakcji (nie dotyczy dobrowolnego ubezpieczenia mTransfer)