mBank ponownie ostrzega, przed fałszywymi wiadomościami e-mail, w których przestępcy podszywają się pod mBank. W ramach takiego działania, przestępcy mogą przesłać wiadomość (wyglądającą jak korespondencja bankowa) z informacją o zablokowaniu bądź zawieszeniu konta.
Pod fałszywym mailem umieszczony może być link, który przenosi na fałszywą stronę (phishingową), łudząco podobną do serwisu transakcyjnego banku. Na pierwszej stronie pojawia się prośba o podanie loginu i hasła:
A następnie o telekod (używany do logowania w trakcie rozmowy z konsultantem mLinii):
Po przekazaniu wrażliwych danych, przestępcy przekierowują użytkownika na prawdziwą stronę transakcyjną mBanku.
Przykładowy mail poniżej:
Przypominamy, że bank nigdy nie prosi o podanie w serwisie internetowym telekodu służącego do uwierzytelnienia klienta w kanale telefonicznym (serwis automatyczny mLinii).
W przypadku otrzymania takiej wiadomości e-mail, nie należy klikać w podane linki!
Jeżeli doszło do uruchomienia odnośnika i podania ID użytkownika, hasła bądź telekodu, należy powiadomić o tym bank i bezwzględnie dokonać zmiany danych na nowe. Obie te czynności można wykonać samodzielnie poprzez serwis transakcyjny.
W przypadku wykrycia potencjalnego zagrożenia prosimy o niezwłoczny kontakt: z mLinią pod numerem 801 300 800 oraz przesłanie podejrzanych maili na adres alert@mbank.pl
Zachęcamy do zapoznania się ze wskazówkami dotyczącymi bezpieczeństwa – sprawdź jak bezpiecznie korzystać
z bankowości w komputerze.
Pamiętaj o złotych zasadach bezpieczeństwa!