powrót

Fałszywe maile mogą być niebezpieczne! Chroń swoje dane i telekod

mBank ponownie ostrzega, przed fałszywymi wiadomościami e-mail, w których przestępcy podszywają się pod mBank. W ramach takiego działania, przestępcy mogą przesłać wiadomość (wyglądającą jak korespondencja bankowa) z informacją o zablokowaniu bądź zawieszeniu konta.

Pod fałszywym mailem umieszczony może być link, który przenosi na fałszywą stronę (phishingową), łudząco podobną do serwisu transakcyjnego banku. Na pierwszej stronie pojawia się prośba o podanie loginu i hasła:
 

Ekran z prośbą o logowanie na fałszywym formularzu

A następnie o telekod (używany do logowania w trakcie rozmowy z konsultantem mLinii):

Ekran z prośbą o podanie telekodu na fałszywym formularzu

Po przekazaniu wrażliwych danych, przestępcy przekierowują użytkownika na prawdziwą stronę transakcyjną mBanku.

Przykładowy mail poniżej:

Przykład fałszywej wiadomości


Przypominamy, że bank nigdy nie prosi o podanie  w serwisie internetowym telekodu służącego do uwierzytelnienia klienta w kanale telefonicznym (serwis automatyczny mLinii).

W przypadku otrzymania takiej wiadomości e-mail, nie należy klikać w podane linki!

Jeżeli doszło do  uruchomienia odnośnika i podania ID użytkownika, hasła bądź telekodu, należy powiadomić o tym bank i bezwzględnie dokonać zmiany danych na nowe. Obie te czynności można wykonać samodzielnie poprzez serwis transakcyjny.

W przypadku wykrycia potencjalnego zagrożenia prosimy o niezwłoczny kontakt: z mLinią pod numerem 801 300 800 oraz przesłanie podejrzanych maili na adres alert@mbank.pl

Zachęcamy do zapoznania się ze wskazówkami dotyczącymi bezpieczeństwa – sprawdź jak bezpiecznie korzystać
z bankowości w komputerze
.

Pamiętaj o złotych zasadach bezpieczeństwa!