powrót

Ostrzeżenie przed phishingiem!

Informujemy, że obecnie wysyłana jest masowa korespondencja e-mail mająca na celu wyłudzenie poufnych danych Klientów bankowości elektronicznej. Oto przykładowa treść wiadomości zatytułowanej „Wiadomość dotycząca bezpieczeństwa. Twoje konto mBank zostało tymczasowo zablokowane.”

Przestępcy, pod pozorem zablokowania rachunku, zachęcają do odwiedzenia strony internetowej przypominającej stronę mBanku:

Jak widać połączenie z fałszywą stroną nie jest szyfrowane i brakuje certyfikatu. Po wprowadzaniu loginu oraz hasła pojawia się prośba o dane, które mogą posłużyć przestępcom do wykonania nieautoryzowanych operacji na Twoim rachunku!


Jeśli otworzyłeś wiadomość od przestępców i kliknąłeś w link i/lub wpisałeś dane do logowania, jak najszybciej skontaktuj się z nami wysyłając mail na adres: alert@mbank.pl lub zadzwoń na mLinię 801 300 800, zmień hasła dostępu oraz przeskanuj swój komputer!


PRZYPOMINAMY!


mBank nigdy nie prosi o podawanie żadnych danych poufnych, w szczególności:

- nie żąda podawania haseł jednorazowych podczas logowania do serwisu transakcyjnego;
- nie prosi o podanie telekodu, danych kart płatniczych i kredytowych;
- danych dotyczących Twojego telefonu (takich jak numer, marka i model) w czasie logowania, sprawdzania stanu konta i przeglądania historii operacji;
- nie prosi o podanie kodu PIN do karty, aplikacji etc.;
- nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania;
- nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu mBanku).