powrót

Walentynki w liczbach

Dziś walentynki. Święto na które jak wynika z dostępnych wynika, że w Polsce wydatki konsumentów wynikające
z walentynek wynoszą rocznie około 1,5 mld zł. To trzy czwarte tego, ile każdego miesiąca przeznacza się na wypłatę świadczeń w ramach rządowego programu Rodzina 500+ – szacują Pracodawcy RP.

"Niektóre badania naukowe pokazują, iż święta pokroju walentynek - związane z tradycjami świeckimi lub zeświecczonymi i nie będące oficjalnym świętem państwowym ani dniem wolnym od pracy - mają paradoksalnie największy pozytywny wpływ na gospodarkę. Wynika to z faktu, że w tym czasie więcej konsumujemy, nadal jednak normalnie pracując, przyczyniając się do tworzenia konsumowanych towarów
i usług" - czytamy w komentarzu Pracodawców RP.

Według obserwacji ircenter.com, walentynki, to temat zdominowany przez kobiety. 82% wśród internautów wypowiadających się na temat tego święta, stanowią kobiety – opisują scenariusze wydarzeń, jakie przygotowały dla swoich partnerów na 14  lutego i dzielą się informacjami na temat zakupionych prezentów.

Dla internautów walentynki to również popis kreatywności – mają oni wiele pomysłów na prezenty, o czym świadczy brak jednego wiodącego trendu w podarunkach. Jak wskazuje ircenter.com,  czekoladki (10%) i biżuteria (10 %)
to wciąż popularne rodzaje walentynkowych zakupów.  Jednak w tym roku przewagę miały odzież i obuwie (14%).
Na kolejnych miejscach plasują się przedmioty wykonane własnoręcznie (8%), kartki i liściki walentynkowe (7%).



Ciekawostka
 

  • Ponad 180 milionów walentynek wysyłanych jest każdego roku na całym świecie. Szacuje się, że 85% nabywców walentynek to kobiety.
  • Najdroższą walentynką była kartka z litego złota wysadzana diamentami i szmaragdami, którą Arystoteles Onasis ofiarował Marii Callas. Jej wartość oszacowano na kwotę 250 tysięcy dolarów.

 

 

 

Źródło: pracodawcyrp.pl; ircenter.com; intetnet