powrót

Poprawa przychodów i rekordowe zyski BRE

Po dobrych wynikach w roku 2010 BRE Bank nie zwalnia tempa. W I kwartale
2011 zysk netto Grupy wyniósł 229,7 mln zł i wyłączając transakcje jednorazowe,
był najwyższy w historii. Tym samym bank podwoił zarobek w porównaniu z I
kwartałem 2010 roku. Przychody z podstawowej działalności bankowej wzrosły rok
do roku o 26 proc. do 714 milionów.
Na koniec marca Grupa BRE Banku wypracowała 831,5 mln zł przychodów, co stanowi
wzrost o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W samym I
kwartale BRE przybyło niemal 80 tys. nowych klientów.
Dzięki zatrzymaniu zysku z 2010 roku BRE ma obecnie bardzo dobrą sytuację
kapitałową. Współczynnik wypłacalności wyniósł na koniec kwartału 16,2 proc.
(przy 11,01 proc. Core Tier 1). BRE Bank wciąż poprawia efektywność – wskaźnik
zwrotu z kapitału ROE netto wyniósł 13,6 proc. (wobec 11,8 proc. w poprzednim
kwartale), a współczynnik kosztów do dochodów obniżył się w tym samym czasie z
51,8 proc. do 49,1 proc.
Pion bankowości korporacyjnej i rynków finansowych wypracował w I kwartale br
128,2 mln zł zysku brutto, co oznacza 159% wzrost w relacji do I kwartału
poprzedniego roku. W I kwartale bank angażował się w serię istotnych projektów
na polskim rynku energetycznym.

BRE Bank sfinansuje m.in. strategiczne projekty
spółki GAZ System (finansowanie w ramach konsorcjum na łączną sumę 1,7 mld zł)
oraz budowę parku farm wiatrowych o mocy 80 MW w Darłowie. BRE prowadzi też
kompleksowe zarządzanie finansami miasta Rybnik. Wolumen kredytów korporacyjnych
wzrósł w ujęciu kwartalnym o 1,1 proc (4,4 proc. wyłączając transakcje REPO). W
I kwartale liczba klientów korporacyjnych wzrosła o 152.
Po raz pierwszy bankowość detaliczna wypracowała ponad połowę dochodu Grupy BRE.
Segment osiągnął zysk brutto na poziomie 186,3 mln zł, o 63 proc. więcej niż IV
kwartale 2010 i ponad 70 proc. więcej niż w 2010 r. Liczba produktów na jednego
klienta bankowości detalicznej BRE wyniosła do 2,9 (przy 2,81 po IV kwartale
2010). Na koniec I kwartału 2011 roku BRE Bank obsługiwał ponad 3,7 mln klientów
detalicznych.Więcej o wynikach finansowych Grupy BRE

Kategorie:

MSP i Korporacje