powrót

Fundacja BRE Banku zachęca do czytania dzieciom

Fundacja BRE Banku wsparła organizację jubileuszowego, X Ogólnopolskiego
Tygodnia Czytania Dzieciom. 1 czerwca, w Dzień Dziecka, ogłoszono I Międzynarodowy
Tydzień Czytania Dzieciom.


Dzięki zaangażowaniu Fundacji BRE Banku w projekty Fundacji „ABCXXI – Cała
Polska Czyta Dzieciom” (pomysłodawcy i gospodarza kampanii) rośnie nie tylko
skala kampanii w aspekcie wizerunkowym i medialnym, ale przede wszystkim widać
jej efekty. Coraz więcej dzieci w całej Polsce słucha wspaniałych bajek, które
na co dzień czytają im rodzice oraz nauczyciele.

W Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom zaangażowane są przedszkola, szkoły,
biblioteki, domy kultury, kościoły, teatry, muzea i wiele innych placówek
oświatowych i kulturalnych. Wszystkie, podobnie jak lokalne władze samorządowe,
aktywnie uczestniczą w lokalnych wydarzeniach kampanii i wspierają je. Są to
festyny, parady bajkowych postaci, „pociągi do czytania”, spotkania czytelnicze
z autorami i znanymi ludźmi, biesiady z książką, wystawy książkowych ilustracji,
a także wiele, wiele innych.

Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom to w wielu
regionach kraju najważniejsze wydarzenie kulturalne roku. Dlatego z roku na rok
rośnie także grono zaangażowanych w kampanię osób. Organizatorami lokalnych
wydarzeń w ramach Tygodnia Czytania jest już 6400 liderów i koordynatorów. W ubiegłym roku Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom został
zorganizowany w ponad 2400 miejscowościach.



Z uwagi na jubileusz oraz międzynarodowy charakter inauguracji, wydarzenie
zostało objęte patronatem pani prezydentowej Anny Komorowskiej, Ministra Kultury
Bogdana Zdrojewskiego oraz Rzecznika Praw Dziecka  Marka Michalaka. W komitecie honorowym
obchodów X-lecia kampanii czytania znalazły się
polskie autorytety z kręgu polityki, kultury oraz edukacji.

Istotą działania Fundacji ABCXXI „Cała Polska czyta dzieciom” jest wspieranie
zdrowia emocjonalnego (psychicznego, umysłowego oraz moralnego) dzieci i
młodzieży, głównie poprzez działania oświatowe i edukacyjne. Kampania społeczna
zainaugurowana w czerwcu 2001 roku uświadamia, jaki wpływ na rozwój emocjonalny
ma czytanie. Umożliwia jednocześnie wyrobienie u dorosłych nawyku codziennego
czytania dzieciom.
Więcej o Fundacji BRE Banku

Kategorie:

MSP i Korporacje