powrót

Zmiana regulacji bankowych dla Klientów Private Banking


Informujemy, że z dniem 16 października 2012 r. ulegają zmianie Regulaminy BRE Banku dotyczące rachunków bankowych, w tym rachunków lokat terminowych, kart debetowych dla Klientów Private Banking. Wprowadzone zmiany wynikają  z dostosowania do wymogów Ustawy o usługach płatniczych z dnia 19 sierpnia 2011 r. (Dz. U. nr 199, poz. 1175) implementującej do polskiego porządku prawnego postawienia aktów europejskich prowadzących do  stworzenie jednolitego rynku płatniczego i ustandaryzowania zasad realizacji usług płatniczych w obrocie krajowym i dewizowym w ramach całego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).


Wspomniana Ustawa o usługach płatniczych reguluje kompleksowo obszar usług płatniczych i określa przede wszystkim: 

warunki świadczenia usług płatniczych, w tym wymogi dotyczące obowiązków informacyjnych banku w zakresie świadczenia usług płatniczych;
prawa i obowiązki stron umów o świadczenie usług płatniczych;
zakres odpowiedzialności z tytułu usług płatniczych. 



Zmiany wchodzące w życie 16 października 2012 r. obejmują:1/ modyfikację: 

Regulaminu świadczenia usług Private Banking w BRE Banku SA
Warunków otwierania i prowadzenia rachunków lokat inwestycyjnych w MultiBanku
Regulaminu kart płatniczych dla Klientów Private Banking
Regulaminu przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w ramach usług Private Banking BRE Banku SA
Taryfy prowizji i opłat bankowych BRE Banku SA dla Klientów Private Banking.



2/ wprowadzenie:Tabela usług płatniczych

Zasady realizacji przelewów ekspresowych w ramach usług Private Banking BRE Banku SA
Zasady realizacji przelewów SORBNET w ramach usług Private Banking BRE Banku SA
Zasady realizacji rozliczeń w formie polecenia zapłaty w ramach usług Private Banking BRE Banku
Regulamin oszczędnościowych lokat terminowych w złotych i walutach obcych prowadzonych w ramach usług Private Banking BRE Banku SA.



Dodatkowo z dniem 24 października 2012 r. zmianie ulega Regulamin „Natychmiastowych transakcji wymiany walut”.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami o zmianach do Regulaminów i Taryfy. Nowe wersje regulacji są dostępne u opiekunów BRE Private Banking&Wealth Management w Oddziałach Banku.

Główne zmiany w regulacjach Private Banking od 16 października 2012 r.

Zmiany w Regulaminie świadczenia usług Private Banking w BRE Banku SA obejmują w szczególności:

wprowadzenie Tabeli usług płatniczych zawierającej wykaz realizowanych przez Bank transakcji płatniczych: godziny przyjmowania zleceń płatniczych oraz terminy ich realizacji przez Bank,
rozszerzenie zakresu informacji przekazywanych Klientom w związku z realizacją zleceń płatniczych (o opłatach, stosowanych kursach walut),
uszczegółowienie zasad i trybu realizacji transakcji płatniczych oraz sposobu ich autoryzacji przez Klientów, 
wprowadzenie proporcjonalnego naliczanie opłat (w przypadku opłat pobieranych z dołu) oraz proporcjonalny zwrot opłat (dla opłat naliczanych z góry) w stosunku do rzeczywistego trwania umowy,
zmianę terminu wypowiedzenia Umowy ramowej Private Banking: Klient może wypowiedzieć umowę z miesięcznym, natomiast Bank – z dwumiesięcznym okresem wypowiedzenia,
wprowadzenie wymogu informowania Klientów o zmianie Regulaminu, Taryfy, Tabeli oprocentowania z co najmniej dwumiesięcznym wyprzedzeniem przed datą wejścia w życie zmiany, 
wprowadzenie uprawnienia Klienta do otrzymania w każdym czasie na jego żądnie postanowień umowy (wzorzec Umowy).



Zmiany do Regulaminu kart płatniczych dla Klientów Private Banking:

szczegółowe określenie zasad autoryzacji zleceń płatniczych realizowanych za pośrednictwem karty płatniczej i identyfikacji Użytkownika karty przez Bank oraz trybu realizacji zlecenia płatniczego w postaci transakcji kartowej,
rozszerzenie zapisów dotyczących bezpiecznego korzystania z karty,
włączenie zapisów umowy o karty płatnicze do Umowy ramowej Private Banking - zasady i tryb zawierania umowy  określone zostały w Regulaminie świadczenia usług Private Banking BRE Banku SA,
wprowadzenie proporcjonalnego naliczania opłat z tytułu świadczenia usług płatniczych (w przypadku opłat pobieranych z dołu) oraz proporcjonalny zwrot opłat (dla opłat naliczanych z góry) w stosunku do rzeczywistego trwania umowy ,
określenie szczegółowego trybu przyjmowania i rozpatrywania reklamacji kartowych w odrębnym Regulaminie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w ramach usług Private Banking BRE Banku SA.



W Taryfie prowizji i opłat bankowych BRE Banku SA dla Klientów Private Banking:

wprowadzenie opłaty za odzyskanie środków pieniężnych będących przedmiotem zlecenia płatniczego w wysokości będącej sumą 100 złotych i równowartości kosztów naliczonych przez inny Bank
obniżenie wysokość opłaty za wykonanie przelewu SEPA do 5,00 złotych.



Zmiany do Regulaminu „Natychmiastowych transakcji wymiany walut” wchodzą w życie z dniem 24 października 2012 r. i obejmują w szczególności: 

dodanie zapisów (w szczególności w § 5 ust. 2 i 3) wynikających z dostosowania warunków, na jakich oferowany jest produkt,
modyfikację formy potwierdzeń transakcji,
wprowadzenie możliwości zawierania transakcji w trybie ofertowym, zastępujących postanowienia „Zasad przyjmowania i realizowania ofert kupna i sprzedaży walut”
uproszczenie trybu zawiadamiania Klientów o zmianie Regulaminu.



Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami o zmianach do Regulaminów i Taryfy. Nowe wersje regulacji są dostępne u opiekunów BRE Private Banking & Wealth Management w Oddziałach Banku.


Kategorie:

MSP i Korporacje