powrót

Nowe funkcjonalności w obsłudze przekazu pocztowego

Od dnia 17.05.2010 BRE Bank wdrożył nowe funkcjonalności w obsłudze przekazu
pocztowego. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany.
Wydłużenie czasu przyjmowania zleceń przekazu pocztowego do realizacji D+1 z godziny 15.00 do godziny 18.00.Zlecenia złożone po godzinie 18:00 w dniu D, będą przetwarzane w następnym dniu roboczym wg zasad obowiązujących dla pozostałych zleceń, a wysłane do realizacji przez Pocztę Polską w dniu D+2.
Uzupełnienie opisów transakcji przekazu pocztowego i opłat za realizację o dodatkową identyfikację. Szczegółowe zmiany zostały zawarte w dokumencie "Szczegółowa specyfikacja zasad budowy wybranych opisów transakcji na wyciągach bankowych" na stronie
Struktury plików wymiany danych.
Możliwość pobierania opłat w dwóch wariantach:
a. analitycznie po każdej transakcji (dotychczasowa opcja) z tego samego rachunku, z którego są realizowane transakcje lub z innego wskazanego przez Klienta

b. zbiorczo raz na koniec dnia zgodnie z przyjętymi zasadami opłat grupowych z tego samego rachunku, z którego są realizowane transakcje lub z innego wskazanego przez Klienta
Przekazywanie statusów zwrotnych po otrzymaniu informacji z Poczty Polskiej o zrealizowaniu transakcji bądź zwrocie. Końcowymi statusami w ramach elektronicznych kanałów dystrybucji są:

ZPP – przekaz zaksięgowany, celem wysłania do realizacji na Pocztę Polską
OPP – przekaz odrzucony, przez centralny system Banku. Transakcja nie
została zlecona do realizacji przez Pocztę Polską
PO - przekaz, do którego otrzymano dokument potwierdzenia odbioru
ZWR – przekaz, do którego otrzymano dokument zwrotu
AN – przekaz anulowany, tj. Poczta Polska dokonała zwrotu przekazu pocztowego pomijając BRE Bank SA


Dostarczanie raportu zwrotnego w dniu następnym po otrzymaniu z Poczty Polskiej informacji o nadaniu statusu końcowego transakcji tj.: Zrealizowany (PO), Zwrócony (ZWR), Anulowany (AN). Raport zwrotny jest wysyłany poprzez elektroniczne kanały dystrybucji z możliwością bezpośredniego wczytania i rozksięgowania zleceń przekazu pocztowego w systemie finansowo - księgowym. Raport posiada strukturę zgodną z opisem zawartym w dokumencie "Struktura raportu dla przekazu pocztowego" na stronie
Struktury plików wymiany danych.
Archiwizacja dokumentów potwierdzeń odbioru i zwrotów w Banku z możliwością udostępnienia obrazów dokumentów poprzez stronę www za dodatkową opłatą.
Księgowanie zwrotów całą kwotą zwracanego nominału. Opłata za realizację zwrotu dla Poczty Polskiej (cena zgodna z ogólnopolskim cennikiem usług pocztowych) zostanie pobrana oddzielnie z tego samego rachunku, którego została zlecona lub innego
Implementację modułu „Oczekujący na środki” dla transakcji przekazu pocztowego.

W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Doradcą lub
Contact Center pod numerami telefonów 0 801 273 273 dla telefonów stacjonarnych
lub 0 22 6 273 273 dla połączeń komórkowych oraz międzynarodowych, od
poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 – 18:30. 

Kategorie:

MSP i Korporacje