powrót

Nowa funkcjonalność - odwołanie polecenia przelewu SEPA

BRE Bank uprzejmie informuje, że z dniem 01.12.2010 roku wprowadza nową
funkcjonalność - odwołanie polecenia przelewu SEPA, która umożliwia otrzymanie
zwrotu wysłanej transakcji.
Odwołanie polecenia przelewu SEPA jest zgodne z zasadami przyjętymi przez
Europejską Radę Płatności (European Payments Council – EPC).
Odwołanie polecenia przelewu SEPA może być zlecone tylko poprzez platformę iBRE
lub system BRESOK. Jest możliwe tylko do 10 dni roboczych od daty rozliczenia
przelewu, z trzech wymienionych powodów:
wysłano duplikat przelewu
wysłany przelew jest błędny z przyczyn technicznych
wysłano przelew w wyniku nieuczciwego działania

Za zlecenie komunikatu odwołania polecenia przelewu SEPA, BRE Bank pobiera
opłatę zgodnie z obowiązującą Taryfą Opłat i Prowizji Bankowych BRE Banku SA.
Bank beneficjenta po otrzymaniu komunikatu odwołania ma również 10 dni na:
przesłanie odpowiedzi odmownej lub
przesłanie zwrotu transakcji

W przypadku odesłania zwrotu transakcji bank beneficjenta ma prawo do pobrania
opłaty, która będzie pomniejszała kwotę zlecenia.
Mamy nadzieję, że dzięki nowej funkcjonalności proces reklamacyjny dotyczący polecenia przelewu SEPA zostanie znacząco usprawniony.

Kategorie:

MSP i Korporacje