powrót

mBank nie wymaga od klientów dodatkowego ubezpieczenia od realizowanych transakcji

Jeśli w trakcie korzystania z bankowości elektronicznej wyświetlony zostanie nietypowy komunikat, np. o konieczności ubezpieczenia transakcji wykonywanych na rachunku, prosimy o przerwanie wykonywania dalszych operacji i niezwłoczny kontakt z bankiem. Istnieje bowiem prawdopodobieństwo zainfekowania komputera wirusem typu Trojan lub ingerencji nieuprawnionych osób w konfigurację routera wykorzystywanego do połączenia do sieci Internet.

Nie należy wprowadzać żadnych danych czy też informacji sugerowanych w komunikacie ani akceptować podanych w komunikacie zmian.


mBank nie wymaga od klientów dodatkowego ubezpieczenia od realizowanych transakcji

Przykładowy fałszywy komunikat

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na sytuacje, w których wykonanie czynności wymaga autoryzowania jej jednorazowym hasłem SMS (lub hasłem z listy TAN).

Kody SMS są generowane przez bank bezpośrednio po zleceniu operacji w serwisie transakcyjnym i przekazywane wraz z opisem operacji na numer telefonu komórkowego, zarejestrowany w systemie mBanku. Kod zawarty w treści wiadomości SMS pozwala na zatwierdzenie tylko jednej, konkretnej operacji zleconej w danej chwili – nie może zostać użyty ponownie ani użyty dla zatwierdzenia innej operacji.

Przypominamy o:

- konieczności dokładnego zapoznawania się z treścią przesłanej wiadomości SMS i upewnienia się czy treść widomości dotyczy właściwej operacji;
- konieczności sprawdzenia czy w wiadomości SMS cyfry numeru rachunku, na który wysyłamy przelew, zgadzają się z tymi, które widoczne są na ekranie komputera.

Przykład wiadomości SMS z kodem autoryzacyjnym:

Operacja nr 1 z dn. 25.02.2015: Przelew z rach.: 00001234 na rach.: 1234 … 123456, kwota: 1 234,68 PLN kod: 12345678 mBank

Dla tego przykładu, dane do przelewu byłyby następujące:

Rachunek nadawcy 00 1140 2017 0000 4102 0000 1234
Rachunek odbiorcy 12 3443 2109 8765 4321 0012 3456
Data zlecenia operacji 25.02.2015
Kwota i waluta przelewu 1 234,68 PLN

W przypadku zauważenia nieprawidłowości, należy przerwać wykonywaną operację i skontaktować się z mLinią mBanku pod numerami 801 300 800 lub 42 6 300 800.

Jednocześnie przypominamy o konieczności regularnego skanowania komputera (lub innych urządzeń używanych do logowania do systemu transakcyjnego banku) przy pomocy aktualnego oprogramowania antywirusowego. Należy także regularnie pobierać i instalować aktualizacje systemu operacyjnego.

 

Komentarze (9)

Dodaj komentarz

Wczoraj robiłem przelew i właśnie miałem rubryczkę dodatkową żeby ubezpieczyć.Oczywiście wydawało mi się to bardzo dziwne że takie coś zostało wprowadzone do opcji przelewu.Na szczęście nic nie ubezpieczyłem

Polecam Linuksa - Porteusa. Można ustawić że każde ponowne uruchomienie to tak jakby ponowne zainstalowanie świeżego systemu - bezpiecznie i szybko.

tome
Coś Ci powiem, ten linux wcale nie jest taki święty którego polecasz, ale co kto lubi.
Linux, Windows czy IOS. To nie ma większego znaczenia, nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i zachowania odrobiny ostrożności.

Jeszcze nie słyszałem, aby ktoś zainstalował trojana na linuxie.

Ja to tez mialem. Robie przelew, przychodzi sms i w polu gdzie mam wpisac sms jest jeszcze jedno do odhaczenia ''ubezpiecz przelew'' czy cos takiego. Powiem tak, to nie ja mam wirusa tylko mBank.

Mam Windows XP i żadnego antywira od lat i żadnych wirusów.
Mam tylko poblokowane zbędne porty.
System uruchamiam na koncie nie-admina

Wcześniej tego nie miałem i stosowałem przez ponad 10 lat antywiry i zawsze jakis wirus i trojan i tak właził

Przy większości przelewów mam opcję ubezpiecz przelew, czy to nie jest normalne? Może ktoś z banku się wypowie.

dzisiaj robiłem przelew do pay-u i podczas akceptacji przelewu jeszccze przed wpisywaniem hasła było na dole pole do zaznaczenia ubezpieczenie dodatkowe przy mtransfer a tam 3 dokumenty OWU, regulamin i informacje. To chodzi o to czy o coś innego?

Komentuj z innymi