Kontaktując się z Centrum Alarmowym Ubezpieczony lub osoba występująca w jego imieniu, powinna:
- podać numer Karty wraz z nazwiskiem i numerem PESEL Posiadacza karty,
- podać imię i nazwisko poszkodowanego/chorego Ubezpieczonego, o ile nie jest to Posiadacz karty,
- dokładnie wyjaśnić osobie dyżurującej okoliczności, w których znajduje się Ubezpieczony,
- określić, jakiego rodzaju pomoc jest potrzebna. Ponadto przygotować takie dane jak: imię i nazwisko ubezpieczonego, data urodzenia ubezpieczonego
- adres pobytu ubezpieczonego numer polisy
- numer telefoniczny, pod którym Centrum Pomocy może skontaktować się z Ubezpieczonym lub osobą przez niego wyznaczoną
- krótki opis zdarzenia oraz rodzaj potrzebnej pomocy
- wszelkie inne informacje niezbędne do realizacji usługi assistance W przypadku zwrotu kosztów/odszkodowania : wypełniony wniosek, dokumenty medyczne lub dokumenty potwierdzające zajście zdarzenia ubezpieczeniowego, rachunki, dyspozycję wypłaty tj numer rachunku idane właściciela
W przypadku refunacji poniesionych kosztów Ubezpieczony powinien przedstawić następujące informacje:
- numer Karty wraz z nazwiskiem i numerem PESEL Posiadacza karty,
- imię i nazwisko poszkodowanego/chorego Ubezpieczonego, o ile nie jest to Posiadacz karty,
- szczegółowy opis okoliczności zaistnienia zdarzenia,
- orzeczenie lekarskie opisujące rodzaj i charakter obrażeń zawierające
- dokładna diagnoz´ oraz zalecone leczenie,
- wszystkie faktury, rachunki, zaświadczenia szpitalne, które umożliwią Towarzystwu określenie łącznych kosztów leczenia poniesionych przez Ubezpieczonego,
- dokument potwierdzający opłacenie w całości za pomocą Karty biletu na podróż zagraniczną lub zakwaterowania za granicą RP albo za tankowanie pojazdu, którym Ubezpieczony udał się w podróż zagraniczną, przy czym zatankowanie musi się odbyć na terytorium RP w dniu wyjazdu z RP
- dowód potwierdzający opóźnienie w dostarczeniu bagażu podróżnego ze wskazaniem daty i godziny odbioru,
- dowody zakupu niezbędnych przedmiotów osobistego użytku.
Roszczenie dotyczące ubezpieczenia oc w życiu prywatnym