NNW Ochrona24h - pytania i odpowiedzi

  •  

    Jak dostarczany jest certyfikat?

    • Na potwierdzenie rozmowy telefonicznej Klient otrzyma komunikat w systemie transakcyjnym, w którym potwierdzimy jego przystąpienie do Ubezpieczenia Ochrona24h.
      W tereści komunikatu zamieszczony zostanie link do certyfikatu w formacie PDF, który należy pobrać.

  •  

    Jak można zrezygnować z ubezpieczenia?

    • W każdym momencie Ubezpieczony ma prawo zrezygnować z automatycznego przedłużenia ubezpieczenia. W takim przypadku ochrona ubezpieczeniowa kończy się w ostatnim dniu okresu ubezpieczenia, za który została opłacona składka. W tym celu Klient składa telefonicznie lub pisemnie, oświadczenie o rezygnacji z ubezpieczenia.

  •  

    Jak pobierana jest opłata tytułem ubezpieczenia?

    • Opłata tytułem ubezpieczenia pobierana jest automatycznie z eKONTA z góry za cały miesiąc kalendarzowy ochrony ubezpieczeniowej.
      Np. Jeśli wykupisz ubezpieczenie 15 września, to składka pobrana zostanie do końca września, jednak ochrona ubezieczeniowa rozpocznie się od 1 października.

  •  

    Komu wypłacane jest świadczenie?

    • Do otrzymania świadczenia z tytułu zajścia zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową uprawnione są osoby wskazane w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, wg. wskazanej kolejności, o ile Posiadacz eKONTA nie wskazał innego uposażonego. W celu wskazania bądź zmiany uposażonego należy udać się do mKiosku lub Centrum Finansowego mBanku, aby wypełnić pisemną dyspozycję.

  •  

    Kiedy następuje wypłata świadczenia?

    • Świadczenie wypłacane jest  w terminie 30 dni od daty otrzymania zawiadomienia o wypadku, pod warunkiem dostarczenia kompletu dokumentów zgodnie z postanowieniami OWU.
      Jeżeli okoliczności zdarzenia będą wymagały dodatkowych ustaleń lub zabraknie jednego z dokumentów wymaganych przez Ubezpieczyciela do spełnienia świadczenia, wówczas realizacja świadczenia nastąpi w terminie 14 dni od dnia wyjaśnienia wszystkich okoliczności śmierci Ubezpieczonego lub dostarczenia brakujących dokumentów.

  •  

    Do jakich kwot odpowiada Ubezpieczyciel w ramach ubezpieczenia Ochrona24h?

      • Śmierć w wyniku wypadku w środku lokomocji – suma ubezpieczenia zależy od wybranego wariantu ubezpieczenia i wynosi odpowiednio 20 000 PLN, 50 000 PLN lub 200 000 PLN.
      • Śmierć w wyniku nieszczęśliwego wypadku - suma ubezpieczenia zależy od wybranego wariantu ubezpieczenia i wynosi odpowiednio 10 000 PLN, 25 000 PLN lub 100 000 PLN.

      Uwaga – sumy świadczeń nie kumulują się.

      • Pobyt w szpitalu w wyniku nieszczęśliwego wypadku – suma ubezpieczenia wynosi 9 000 PLN. Dzinne świadczenie szpitalne wynosi 100 PLN za każdy dzień pobytu w szpitalu wypłacane jest już od czwartego dnia pobytu w szpitalu, maksymalnie przez 30 (wariant KOMFORT) lub 90 (wariant PREMIUM) dni w rocznym okresie ochrony ubezpieczeniowej.
  •  

    Kiedy wygasa ochrona ubezpieczeniowa?

    • Ochrona ubezpieczeniowa w stosunku do Ubezpieczonego wygasa:

      • Z dniem rozwiązania Umowy o korzystanie z rachunku eKONTO.
      • W przypadku odstąpienia przez Ubezpieczającego od Umowy ubezpieczenia.
      • Ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, za który dokonano płatności składki, o ile nie została opłacona składka na kolejny okres.
      • Z dniem śmierci Ubezpieczonego.
      • W przypadku rezygnacji Ubezpieczonego z automatycznego przedłużenia ochrony ubezpieczeniowej.
      • Z dniem, w którym Ubezpieczony ukończył 70 rok życia.
  •  

    Kiedy zaczyna się ochrona ubezpieczeniowa?

    • Ochrona Ubezpieczeniowa rozpoczyna się pierwszego dnia miesiąca bezpośrednio po miesiącu, w którym Ubezpieczony wyraził zgodę na przystąpienie do Ubezpieczenia, pod warunkiem opłacenia składki i posiadania aktywnego rachunku eKONTO.

  •  

    Jaki jest przedmiot i zakres Ubezpieczenia Ochrona24h?

    • Przedmiotem Ubezpieczenia jest życie i zdrowie Ubezpieczonego. Zakres Ubezpieczenia „Ochrona24h” obejmuje następujące zdarzenia ubezpieczeniowe:

      • Śmierć Ubezpieczonego w wyniku nieszczęśliwego wypadku.
      • Śmierć Ubezpieczonego w wyniku wypadku w środku lokomocji.
      • Pobyt w szpitalu w wyniku nieszczęśliwego wypadku.
  •  

    Kto może kupić ubezpieczenie Ochrona24h?

    • Ubezpieczenie Ochrona 24h jest dedykowane wszystkim Posiadaczom aktywnych rachunków eKONTO, którzy są pełnoletni i nie osiągnęli 70 roku życia. Ubezpieczonym może być osoba, która wyraziła zgodę na:

      • przystąpienie do Umowy Ubezpieczenia,
      • obciążanie rachunku eKONTO wartością miesięcznej opłaty tytułem ubezpieczenia.