Przygotowaliśmy dla Ciebie kategorie z najczęściej pojawiającymi się pytaniami w zakresie bankowości

 

O eKoncie możliwości

Kliknij i sprawdź, że eKonto możliwości jest za 0 zł

dowiedz się więcej na temat O eKoncie możliwości
 

Założenie konta

Sprawdź, czego potrzebujesz do założenia konta

dowiedz się więcej na temat Założenie konta
 

Logowanie i dostęp do konta

Dowiedz się, jak zalogować się do swojego konta

dowiedz się więcej na temat Logowanie i dostęp do konta
 

Korzystanie z karty

Sprawdź, jak aktywować kartę

dowiedz się więcej na temat Korzystanie z karty
 

Przelewy i płatności

Zobacz, jak łatwo możesz płacić razem z mBankiem

dowiedz się więcej na temat Przelewy i płatności
 

Sytuacje awaryjne

Zgubiona karta? Nie pamiętasz PINu? Dowiedz się, co zrobić

dowiedz się więcej na temat Sytuacje awaryjne

a

O eKoncie możliwości

  •  

    Kończę 18 lat. Co stanie się z moim kontem?

    • Dalej będzie można korzystać z konta tak jak dotychczas. Dopiero jak ukończysz 25 lat, zmienimy Twoje konto na eKonto osobiste i dalej będzie za 0 zł, jeśli zrobisz jedną transakcję w miesiącu.

a

Założenie konta

  •  

    Otwieram konto w promocji. Kiedy i jak dostanę premię?

    • Premię wypłacamy na konto, które otworzyłeś, po spełnieniu przez Ciebie warunków promocji. Zazwyczaj premię wypłacamy w drugim miesiącu od założenia konta. Szczegóły wypłacania premii znajdziesz w regulaminie promocji do której przystąpiłeś. 

a

Logowanie i dostęp do konta 

  •  

    Czy potrzebuje aplikacji mobilnej?

    • Jasne! Z aplikacją mobilną możesz łatwo sprawdzić swój stan konta. Zrobisz przelew, zapłacisz BLIKiem czy rozliczysz się szybko na numer telefonu. Aplikację mobilną pobierz na swój telefon z AppStore lub Sklepu Play 

  •  

    Gdzie znajdę swój numer konta?

    • Swój numer konta znajdziesz w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym. Po zalogowaniu wybierz opcje "Finanse", wejdź w "Rachunki". Tam znajdziesz swój numer konta. Możesz go tam skopiować lub udostępnić. 

  •  

    Gdzie mogę sprawdźić swój stan konta?

    • Swój stan konta możesz sprawdzić w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym. Jest widoczny zaraz po zalogowaniu. W aplikacji stan konta możesz sprawdzić nawet bez logowania. Możesz tę opcję uruchomić po wejściu do aplikacji. Wybierz "Ustawienia" i opcję "Dostępne środki". Wybierz czy chcesz wyświatlać stan konta. 

  •  

    Czy mogę mieć ujemny stan konta?

    • Na eKoncie możliwości możesz korzystać tylko z dostępnych pieniędzy na koncie. Nie możesz wydać więcej niż posiadasz w danej chwili na koncie. 

  •  

    Zmienił się mój adres zamieszkania. Gdzie mogę go zaktualizować?

    • Swój adres zamieszkania możesz zmienić w aplikacji mobilnej lub w serwisie transakcyjnym. Aplikacja mobilna: Zaloguj się do aplikacji mobilnej > wejdź w "ustawienia" > przejdź do sekcji "Bezpieczeństwo" > wybierz "Dane osobowe" Serwis transakcyjny: Zaloguj się > "Pasaż" > "Panel ustawień" > "Dane kontaktowe" 

a

Korzystanie z karty 

  •  

    Czy mogę mieć więcej jak jedną kartę do konta?

    • Możesz mieć do konta po jednej karcie z każdego dostępnego typu, czyli do eKonta możliwości, możesz posiadać kartę z wybraną grafiką lub kartę przezroczystą. nową kartę zamówisz zawsze na www.mBank.pl i w aplikacji. Masz kilka możliwości: wejdź na stronę kart i zamów kartę; zaloguj się do serwisu transakcyjnego, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > Zamów nową kartę; zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe i zamów nową kartę.

  •  

    Kiedy przyjdzie moja karta?

    • Karta dotrze do Ciebie pocztą w 5-7 dni roboczych od podpisania umowy. Jeśli zamówiłeś kartę kurierem, dotrze w 1-2 dni robocze.

  •  

    Jak aktywować kartę?

    • Kartę możesz aktywować na jeden z trzech poniższych sposobów: zaloguj się do serwisu transakcyjnego, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > kartę, którą chcesz aktywować i Aktywuj; zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Karta Do Aktywacji. Po wejściu w szczegóły karty, kliknij Aktywuj Kartę; zadzwoń na mLinię i aktywuj kartę w serwisie automatycznym lub w trakcie rozmowy z konsultantem.

  •  

    Jak nadać kod PIN karcie?

    • PIN nadajesz podczas aktywacji karty w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym. Do kolejnej karty, Twój PIN się nie zmienia. Wystarczy, że aktywujesz nową kartę.

  •  

    Jak zrobić pierwszą płatność kartą?

    • Jeśli Twoja karta jest aktywna, możesz zrobić pierwszą transakcję. Sprzedawca wprowadzi kwotę do zapłaty > Włóż kartę do terminalu płatniczego > Wprowadź na klawiaturze PIN i zaakceptuj zielonym przyciskiem. Od teraz kolejne transakcje kartą będą mogły być zbliżeniowe. Płatności do 100 zł nie wymagają PINu.

  •  

    Czy mogę płacić telefonem?

    • Obecnie wszystkimi kartami dostępnymi do eKonta możliwości możesz płacić zbliżeniowo za pomocą telefonu. Wystarczy, że Twój telefon będzie z funkcjonalnością NFC. Usługa jest bezpłatna.

  •  

    Jak korzystać z wpłatomatu?

    • Znajdź wpłatomat > Przygotuj się do wpłaty pieniędzy: odlicz odpowiednią kwotę; pamiętaj, że banknoty nie mogą być spięte, zniszczone ani podarte > Umieść kartę we wpłatomacie i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie > Wpłać pieniądze i odbierz kartę. Pieniądze na Twoim koncie powinny się znaleźć w ciągu godziny. W wyjątkowych sytuacjach księgowanie może się wydłużyć maksymalnie do 4 godzin.

  •  

    Zapomniałem PINu. Co mam zrobić?

    • Możesz zmienić PIN w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym. Pamiętaj, że po trzykrotnym błędnym wpisaniu kodu, możemy zablokować Twoją kartę. w serwisie transakcyjnym, zaloguj się, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > szczegóły karty > Numer PIN i kliknij Zmień PIN; w aplikacji moilnej, zaloguj się, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty > Zmiana PIN.

  •  

    Jak zablokować kartę?

    • Kartę zablokujesz na 2 sposoby: zaloguj się do serwisu transakcyjnego, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > szczegóły karty > Tymczasowa blokada karty i kliknij Włącz; zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty >Bezpieczeństwo > Blokada karty; Blokadę możesz wyłączyć w dowolnej chwili, zrobisz to w ten sam sposób.

  •  

    Moja karta została skradziona lub ją zgubiłem. Co mam zrobić?

    • Jeśli zgubisz kartę, nie panikuj, możesz tymczasowo ją zablokować lub zastrzec na stałe. Kartę zablokujesz na 2 sposoby: zaloguj się do serwisu transakcyjnego, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > szczegóły karty > Tymczasowa blokada karty i kliknij Włącz; zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty >Bezpieczeństwo > Blokada karty; Blokadę możesz wyłączyć w dowolnej chwili, zrobisz to w ten sam sposób.

a

Przelewy i płatności

  •  

    Jak zrobić przelew bankowy?

    • Zaloguj się do serwisu transakcyjnego > kliknij Przelej > Wpisz imię i nazwisko osoby do której wysyłasz przelew > Wprowadź kwotę przelewu > Wpisz tytuł przelewu > Zatwieedź przelew mobilną autoryzacją lub hasłem z SMSa. Wejdź w aplikację mobilną > wybierz opcję na pulpicie głównym "Nowy przelew" i wybierz ikonę plusa > Przelew krajowy > Wpisz lub zeskanuj nazwę odbiorcy, numer konta na które chcesz przelać pieniądze, tytuł i kwotę przelewu > Zatwierdź hasłem do aplikacji

  •  

    Co to przelew na numer telefonu?

    • Dzięki usłudze BLIK możesz robić przelewy znając jedynie numer telefonu odbiorcy. Wystraczy, że osoba, której chcesz przelać pieniądze ma zarejestrowany numer telefonu w usłudze BLIK, a przelew błyskawicznie dotrze do odbiorcy

  •  

    Ile muszę czekać jak przyjdzie do mnie przelew?

    • Przelewy wychodzące księgujemy w godzinach: 05.55, 9.55, 13.25; przelewy przychodzące: 11.15, 15.00, 18.15. Przelewy są księgowane tylko w dni robocze. Jeśli zależy Ci na przelewie w weekend skorzystaj z przelewów BLIK na numer telefonu. Jednak najpierw sprawdź czy odbiorca ma numer zarejestrowany w usłudze BLIK

  •  

    Czy mogę anulować przelew?

    • Jeśli zrobisz błąd i wyślesz pieniądze na niewłaściwy rachunek, koniecznie zgłoś nam tę pomyłkę na mLinii lub w placówce. W ciągu 3 dni roboczych od dnia powiadomienia nas o nieprawidłowym przelewie, poinformujemy odbiorcę przelewu, że ma obowiązek zwrócić pieniądze.

  •  

    Jak mogę płacić przez internet?

    • Płatności w internecie możesz dokonać na kilka sposobów: płatność kartą za pomocą numeru karty i numeru CVC; płatność poprzez mTransfer (logowanie jak do serwisu transakcyjnego)

  •  

    Co to jest mTransfer? 

    • mTransfer to usługa umożliwiająca szybkie dokonywanie płatności za zakupy w internecie. Płacąc mTransferem nie trzeba wypełniać formularzy, podawać numeru konta i adresu odbiorcy czy wpisywać kwoty, którą należy zapłacić – wszystkie dane podstawiają się automatycznie. Wystarczy, że zalogujesz się jak do serwisu transakcyjnego, a od razu będziesz przeniesiony do płatności za zakupy internetowe. https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/mtransfer/

  •  

    Co to jest BLIK?

    • BLIK to szybkie i wygodne płatności mobilne. Wystarczy telefon z aplikacją mobilną mBanku. BLIKIEM zapłacisz w internecie, sklepie, wypłacisz pieniądze z bankomatu bez prowizji czy rozliczysz się ze znajomym. Płatności potwierdzasz przy użyciu 6 cyfrowego jednorazowego kodu BLIK. W bankomacie lub na stronie sklepu online wybierz BLIK albo potwierdź sprzedawcy, że chcesz zapłacić BLIKIEM. Za korzytanie z BLIKA nie płacisz

  •  

    Jak płacić BLIKiem?

    • Wybierz ikonę BLIKA w aplikacji mobilnej. > Przepisz lub skopiuj otrzymany 6-cyfrowy kod BLIK, aby potwierdzić transakcję > Potwierdź wykonanie transakcji w telefonie

  •  

    Co to są limity?

    • Każdy rodzaj transakcji (wypłaty z bankomatu, zakupy kartą, płatności online czy BLIK) ma swoje limity. Jest to maksymalna wysokość na którą możesz dokonać poszczególnych transakcji.

  •  

    Jak mogę ustawić limity?

    • Zaloguj się do serwisu transakcyjnego lub aplikacji mobilnej, wybierz opcję: Moje Finanse – Karty – Limity, a następnie ustaw limit płatności. Jednorazowo potrzebujesz zrealizować większą transakcję? Ustaw limit tymczasowy, który będzie ważny do wyczerpania kwoty limitu lub do północy danego dnia.

a

Problemy i sytuacje awaryjne

  •  

    Zgubiłem telefon, a tam była aplikacja bankowa.

    • W pierwszej kolejności skontaktuj się z operatorem sieci komórkowej w której masz swój numer i opisz sytuację, będzie konieczne zablokowanie karty SIM. Następnie zmień hasło do logowania do swojego konta.

  •  

    Moja karta została skradziona lub ją zgubiłem.

    • Jeśli zgubisz kartę, nie panikuj, możesz tymczasowo ją zablokować lub zastrzec na stałe. Kartę zablokujesz na 2 sposoby: zaloguj się do serwisu transakcyjnego, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > szczegóły karty > Tymczasowa blokada karty i kliknij Włącz; zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty >Bezpieczeństwo > Blokada karty; Blokadę możesz wyłączyć w dowolnej chwili, zrobisz to w ten sam sposób.

  •  

    Zapomniałem PINu.

    • Możesz zmienić PIN w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym. Pamiętaj, że po trzykrotnym błędnym wpisaniu kodu, możemy zablokować Twoją kartę. w serwisie transakcyjnym, zaloguj się, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > szczegóły karty > Numer PIN i kliknij Zmień PIN; w aplikacji moilnej, zaloguj się, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty > Zmiana PIN.