Zapobiegamy przyczynom reklamacji

Na bieżąco analizujemy zgłaszane reklamacje i na tej podstawie, wspólnie z opiekunami biznesowymi, podejmujemy inicjatywy zmniejszające ich liczbę. Wiedza płynąca z reklamacji jest ponadto wykorzystywana podczas projektowania produktów i usług.

Dążymy do tego, aby klient zgłaszający się do nas z problemem został w zadowalający go sposób obsłużony już przy pierwszym kontakcie (na przykład by reklamowane środki wpłynęły na jego rachunek już podczas rozmowy z konsultantem). Gdy nie jest to możliwe, dokładamy wszelkich starań, by sprawa została rozstrzygnięta w jak najkrótszym terminie. Dużym wyzwaniem w 2020 roku było dla nas takie przeorganizowanie pracy operacyjnej, aby nie ucierpieli na tym klienci. Głównym priorytetem stało się dostosowanie systemów i zabezpieczenie procesu pod kątem zachowania terminów ustawowych w nowym, zdalnym trybie obsługi. 52% reklamacji rozstrzygnęliśmy w terminie do pierwszego dnia roboczego. Po rozstrzygnięciu reklamacji przesyłamy do klienta ankietę satysfakcji z prośbą o ocenę poziomu zadowolenia z rozwiązania i obsługi. W 2020 roku otrzymaliśmy ponad 10 500 odpowiedzi, a 63% klientów wystawiło nam wysokie noty.

Dbamy, by klienci byli zadowoleni z naszej odpowiedzi na ich problem. Potwierdzeniem tego jest utrzymujący się wysoki odsetek reklamacji rozpatrywanych zgodnie z oczekiwaniami klientów. W 2020 roku wyniósł on ponad 76%.

W 2020 roku daliśmy klientom możliwość samodzielnego składania reklamacji za pośrednictwem serwisu transakcyjnego oraz aplikacji mobilnej. Okazało się to szczególnie ważne w kontekście pandemii, konieczności zachowywania dystansu oraz ograniczonych kontaktów międzyludzkich. Ułatwiliśmy również złożenie reklamacji mobilnie, za pośrednictwem telefonu, poza domem (na przykład gdy klient stoi właśnie przed bankomatem lub wpłatomatem) – wystarczy kilka kliknięć na wniosku, który prowadzi klienta przez cały proces (możliwe jest złożenie reklamacji bezpośrednio z historii operacji). Rozwiązanie zostało dobrze przyjęte, czego dowodem jest to, że w ostatnim miesiącu roku już ponad 14,5% zgłoszeń rejestrowana jest za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

Klient korporacyjny może złożyć reklamację w dogodnej dla siebie formie: telefonicznie, e-mailowo, pisemnie, osobiście w placówce mBanku, a także za pośrednictwem systemu mBank CompanyNet.

W 2020 roku 74% reklamacji rozstrzygnęliśmy pozytywnie dla klienta. Reklamacje rozpatrujemy w możliwie najkrótszym czasie, maksymalnie do 15 dni roboczych. W szczególnie skomplikowanych przypadkach reklamacje rozpatrujemy do 35 dni roboczych. Te terminy, które wynikają z Ustawy o usługach płatniczych, stosujemy do wszystkich reklamacji, nie tylko do reklamacji formalnie podlegających tej ustawie. W 2020 roku 22% reklamacji rozpatrzyliśmy w terminie do 5 dni roboczych. Dbamy o to, aby nasi klienci w jak najmniejszym stopniu odczuli skutki reklamowanego zdarzenia.

Wyniki wyszukiwania: