Wyniki wyszukiwania:

pl
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Kapitał intelektualny

Czym dla nas jest kapitał intelektualny?

Sukces komercyjny mBanku to skutek wyjątkowego na rynku podejścia do zarządzania kapitałem intelektualnym, który rozumiemy jako niematerialne innowacyjne zasoby organizacji i jej poszczególnych pracowników. Wpływają one lub w przyszłości wpłyną na nasze wyniki i pozycję rynkową.

Do kategorii tej zaliczamy:

  • własność intelektualną taką jak patenty, prawa autorskie, licencje, algorytmy, cyfrowe platformy oraz aplikacje i innego rodzaju oprogramowanie;
  • zasoby niematerialne związane z marką i reputacją Banku (standardy jakości, standard identyfikowalności marki, zasady dobrej komunikacji z klientami).

Dzięki kapitałowi intelektualnemu mBank jest światowej klasy, klientocentryczną organizacją IT. Będzie też dalej rozwijał się w tym kierunku. Jest to źródło obecnej i przyszłej przewagi konkurencyjnej mBanku.

Jak zarządzamy kapitałem intelektualnym?

  • Rozwój kapitału intelektualnego jako kluczowy wątek strategii na lata 2016-2020. Sposób zarządzania kapitałem intelektualnym to jeden z kluczowych wątków obecnie realizowanej strategii „mobilny Bank” oraz istotny element strategicznego myślenia o rozwoju organizacji.
  • Przeznaczamy wysokie nakłady na technologie. W 2017 roku, podobnie jak w roku 2016, większość nakładów kapitałowych mBanku stanowiły wydatki na rozwój technologiczny. Pozwoliły one na poszerzenie oferty mBanku poprzez udostępnienie wysoce innowacyjnych i wygodnych rozwiązań transakcyjnych. W perspektywie 10 lat w rozwiązania technologiczne mAccelerator (fundusz mBanku) może zainwestować 50 mln euro, czyli ponad 200 mln zł.
  • Nasze know-how budują najlepsi. Innowacyjność banku to suma innowacyjności pracujących dla niego ludzi. mBank tworzy warunki dla pełnego zaangażowania w rozwój nowych produktów i rozwiązań. Priorytetem strategii HR jest przyciąganie z rynku i zatrzymywanie w banku najlepszych oraz zmotywowanych specjalistów i menedżerów.
  • Rozwijamy technologie poprzez badania i rozwój (R&D). Budujemy bazę źródeł wiedzy i inspiracji. Współpracujemy ze start-upami. Bank rozwija kapitał intelektualny w oparciu o wewnętrzne zasoby, rozwiązania pozyskiwane z rynku oraz poprzez zaangażowanie w działalność start-upów technologicznych, które dostarczają rozwiązania dla sektora finansowego. Przykładem jest tu włączenie do portfela mAcceleratora firmy Digital Teammates, która zajmuje się robotyzacją wybranych, rutynowych procesów w banku.
  • Prognozujemy przyszłość technologii i wyprzedzamy ją. Zakładamy, że do 2020 roku większość kontaktów i operacji będzie inicjowana i prowadzona przez klienta na smartfonie. Dlatego w 2017 roku kluczowe aplikacje i platformy zostały rozwinięte o funkcjonalności takie jak QLIK (usługa, która pozwala przekazywać informację o fakturach i rachunkach do zapłaty pomiędzy masowymi wystawcami faktur a płatnikami), mobilna autoryzacja, powiadomienia push czy płatności mobilne Android Pay. Po raz pierwszy w Europie płatności oferowane są w zupełnie nowym modelu, w którym dodanie karty do Android Pay odbywa się wprost z aplikacji banku.