Wyniki wyszukiwania:

pl
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Relacje Inwestorskie

Akcje mBanku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych od 1992 roku. Od momentu debiutu na giełdzie mBank szczególnie dużo uwagi poświęca zapewnieniu dobrej komunikacji z inwestorami i analitykami. Otwarta, przejrzysta i rzetelna polityka informacyjna buduje wzajemne zaufanie i lojalność inwestorów.

Realizując politykę informacyjną, mBank stosuje wymogi wynikające z przepisów dotyczących poufności i bezpieczeństwa informacji, które musi spełniać jako spółka publiczna oraz instytucja nadzorowana.

Za relacje inwestorskie mBanku opowiada Departament Analiz i Relacji Inwestorskich, który współpracując z Zarządem i różnymi jednostkami organizacyjnymi Banku, dba o to, by zainteresowane strony otrzymywały właściwe i kompletne informacje o Grupie mBanku.

Informacje zwrotne od inwestorów dają podstawę do wyciągania wniosków dotyczących przyszłych działań w obszarze relacji inwestorskich, w tym – co do zakresu materiałów informacyjnych. Dokładamy wszelkich starań, aby każda zainteresowana grupa w zakresie udzielania informacji była traktowana z jednakową troską i uwagą.

Spotkania z inwestorami i analitykami

W 2017 roku inwestorzy i analitycy giełdowi uczestniczyli w czterech konferencjach wynikowych, zarówno bezpośrednio, jak i przez internet. Każdorazowo w takiej konferencji uczestniczy około dwudziestu przedstawicieli domów maklerskich oraz inwestorów. Wszystkie spotkania z Zarządem przy okazji publikacji rezultatów kwartalnych były transmitowane online w języku polskim i angielskim, a także udostępniane na stronach Banku.

Konferencje w kraju i na świecie

Relacje z analitykami, akcjonariuszami i potencjalnymi inwestorami są również wzmacniane poprzez spotkania podczas konferencji w Polsce i poza jej granicami. W 2017 roku mBank uczestniczył w trzech konferencjach w Warszawie, pięciu zagranicznych (w Sztokholmie, Frankfurcie, Pradze i dwukrotnie w Londynie) oraz zorganizował indywidualne spotkania inwestorów instytucjonalnych z przedstawicielami Zarządu Banku na temat wyników I kwartału 2017 roku. Ponadto Bank zorganizował roadshow w Stanach Zjednoczonych oraz w Europie. W ciągu roku, oprócz spotkań podczas konferencji i roadshow, w Banku odbywały się indywidualne spotkania inwestorów i analityków z przedstawicielami Zarządu i/lub zespołem Departamentu Analiz i Relacji Inwestorskich.

Spotkania z inwestorami indywidualnymi

Bank dokłada wszelkich starań, by inwestorzy indywidualni, podobnie jak inwestorzy instytucjonalni, mieli zapewniony szybki dostęp do istotnych informacji o spółce. W 2017 roku, w ramach działań na rzecz inwestorów indywidualnych, mBank uczestniczył w konferencji WallStreet w Karpaczu – największym spotkaniu inwestorów indywidualnych w Polsce.

Przeglądy z agencjami ratingowymi

W 2017 roku, jak co roku, odbyły się również dwa przeglądy, które są elementem regularnych spotkań przedstawicieli mBanku z agencjami ratingowymi, oraz kilka telekonferencji z agencjami ratingowymi.

Elektroniczne kanały komunikacji

  • Internetowy serwis relacji inwestorskich. Internetowy serwis relacji inwestorskich (http://www.mbank.pl/relacje-inwestorskie/) zaprojektowany został z myślą o inwestorach i analitykach, zarówno polsko-, jak i anglojęzycznych. Zapewnia aktualne, pogrupowane tematycznie informacje m.in. o wynikach finansowych Grupy mBanku, akcjonariacie, walnych zgromadzeniach, ratingach i notowaniach akcji mBanku na GPW. Można tam przejrzeć raporty bieżące i okresowe oraz zapoznać się z konsensusem prognozowanych wyników Grupy. Specjalna interaktywna aplikacja klasy Business Intelligence, Analyzer mBanku, umożliwia szybki i sprawny przegląd wyników finansowych i danych biznesowych Grupy. Specjalna sekcja dla nowych inwestorów zawiera factsheet i prezentację przedstawiającą podstawowe informacje o Grupie mBanku, pytania i odpowiedzi (FAQ) oraz szczegóły strategii „mobilny Bank”.
  • Newsletter. Za pośrednictwem comiesięcznego newslettera analitycy i inwestorzy mBanku są na bieżąco informowani o ważnych wydarzeniach w Grupie mBanku. Uzupełnieniem newslettera są wiadomości wysyłane drogą elektroniczną.

Wyróżnienia i nagrody w obszarze budowania relacji inwestorskich

Dążenie mBanku do zapewnienia najwyższych standardów komunikacji jest doceniane przez uczestników rynku kapitałowego. W 2017 roku mBank po raz piąty z rzędu i po raz szósty w historii otrzymał nagrodę specjalną The Best of The Best w konkursie The Best Annual Report, przyznawaną przez Instytut Rachunkowości i Podatków. mBank znajduje się zatem w gronie spółek stosujących najwyższe standardy raportowania. Celem konkursu jest promowanie raportów rocznych o największej wartości użytkowej dla akcjonariuszy i inwestorów. Czytaj więcej z rozdziale Nagrody i wyróżnienia