Wyniki wyszukiwania:

pl
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Nasi Klienci

Era, w której działamy

Jak wynika z naszych obserwacji i badań, w otoczeniu rynkowym mBanku dominują trzy trendy, które determinują jego obecne i przyszłe działania. Są to: era klienta, era mobilności i era efektywności.

Era klienta

Dla bankowości, jak i innych branż, nastała era klienta. To on jest w centrum uwagi i działań firm obecnych na rynku. Najbardziej innowacyjni gracze – Uber czy Airbnb, skupiają wysiłki na spełnieniu potrzeb i rozwiązaniu problemów konsumentów. Dla konsumentów standardem staje się więc wyjątkowe traktowanie np. w procesie obsługi. Era klienta oznacza, że oferta powinna być konstruowana tak, aby zaspokajała rzeczywiste potrzeby klientów, a jej zrozumienie i dokonanie właściwego wyboru zajmowało im minimum czasu. W erze klienta na rynku powinny być oferowane i rozwijane tylko takie produkty i funkcje, których klienci faktycznie używają.

Era mobilności

Smartfon, nazywany pierwszym prawdziwie osobistym komputerem, jest centrum zarządzania życiem przez klientów. Średnio przez 3 godziny dziennie korzystamy ze smartfona, a „millenialsi” nie rozstają się z nim przez całą dobę. Wzrost popularności rozwiązań mobilnych nie oznacza jednak, że rynek osiągnął szczytowy poziom. Oczekujemy, że w ciągu kolejnych kilku lat dokona się rewolucja smartfonowa – rozwiązania mobilne wkroczą w każdy aspekt życia i zdeterminują styl, a nawet sposób życia.

Era efektywności

Koncentracja na efektywności wspiera rentowność mBanku w czasach, w których stopy zwrotu w bankowości w Polsce są pod coraz większą presją. Jednak zwrot z powierzonego przez inwestorów kapitału pozostaje podstawową miarą efektywności działania instytucji, kluczową z perspektywy udziałowców.

Koncentracja na efektywności wspiera rentowność mBanku w czasach, w których stopy zwrotu w bankowości w Polsce są pod coraz większą presją. Jednak zwrot z powierzonego przez inwestorów kapitału pozostaje podstawową miarą efektywności działania instytucji, kluczową z perspektywy udziałowców.

mBank posiada dobrą pozycję wyjściową dzięki efektywnemu modelowi biznesowemu opartemu na wielu kanałach dystrybucji, ze szczególnym naciskiem na kanały elektroniczne i ograniczoną liczbę placówek. Jednocześnie nie mamy strukturalnego problemu kosztowego, który wymusza dostosowanie kosztów w skali obserwowanej w wielu innych bankach w Polsce i za granicą, a także efektywnie i przewidywalnie zarządzamy ryzykiem kredytowym.

Kim są nas klienci?

Nasi klienci są różni. My staramy się odkryć i nazwać ich rzeczywiste potrzeby oraz odpowiadać na nie w jak najbardziej dopasowany sposób. Dlatego budzimy zainteresowanie klientów na różnych etapach życia, od okresu dojrzewania po emeryturę. Umożliwiamy im realizację potrzeb mieszkaniowych, konsumpcyjnych, inwestycyjnych i samorealizacji w całym cyklu życia, w różnych jego kluczowych momentach.

 

Większość z naszych klientów to ludzie młodzi, do 35 roku życia. Mieszkają przede wszystkim w dużych miastach. Są to osoby pozytywnie nastawione do innowacji technologicznych i mobilnej bankowości. Ta grupa stanowi ponad połowę naszych klientów. Swoją ofertę kierujemy też do pokolenia Z, czyli osób w wieku 13-24 lata, które nie znają świata „bez internetu”. Do 2020 roku zamierzamy pozyskać pół miliona nowych klientów z tego pokolenia.

Naszym klientom oferujemy intuicyjne, wygodne rozwiązania naturalnie wpisujące się w życie. To produkty i usługi, które zapewniają prawdziwie mobilne doświadczenie, co jest zgodnie z preferencjami naszych klientów. Nasza świeża, dynamiczna marka skutecznie przyciąga nowe pokolenia konsumentów i przedsiębiorców nastawionych na rozwój, działanie, realizację planów i marzeń.