Wyniki wyszukiwania:

pl
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Wprowadzenie

Nasza strategia. mobilny Bank

Pomagać. Nie wkurzać. Zachwycać... Gdziekolwiek.
(misja Grupy mBanku)

Misja mBanku, jak i strategia biznesowa do 2020 roku – mobilny Bank, ściśle odpowiadają na wyzwania, przed którymi stoi nowoczesna bankowość. Działamy w erze klienta, erze mobilności i erze efektywności. Dlatego strategię mobilny Bank zbudowaliśmy na trzech filarach odpowiadających na te trendy. Determinują one model biznesowy mBanku, a więc nasze obecne i przyszłe działania.

Te filary to:

Filar I. Empatia wobec klientów

oznacza, że dążymy do poznania ich zachowań oraz realizacji ich potrzeb i preferencji. Aby wzmacniać relacje z klientami oparte na empatii,  wdrażamy, określone w Misji mBanku, cztery podejścia:

  • Pomagać. Oferujemy to, czego klienci rzeczywiście potrzebują, wtedy, kiedy tego potrzebują. Szanujemy ich czas – konstruujemy i upraszczamy ofertę tak, aby jej zrozumienie zajmowało im jedynie konieczne minimum czasu. W aplikacji mBanku kredyt można uzyskać w ciągu 30 sekund.
  • Nie wkurzać klientów. Ułatwiamy im współpracę z mBankiem, minimalizując wysiłek i ewentualne trudności w kontakcie z nami. Służy temu nasz sposób komunikacji – sprawy klienta załatwiamy zawsze przy jego pierwszym kontakcie z mBankiem, niezależnie od kanału komunikacji. Ułatwiamy im życie.
  • Zachwycać klientów, czyli sprawiać, że poczują się wyjątkowo podczas współpracy z mBankiem. Dzięki temu staną się ambasadorami naszych usług. Wiemy też, że zadowoleni z oferty mBanku pracownicy są naturalnymi, autentycznymi rzecznikami marki. Dlatego nasze usługi, zwłaszcza mobilne, promujemy również wśród nich.
  • Gdziekolwiek. Dajemy klientom kontrolę nad ich finansami zawsze i wszędzie.

Filar II. Rozwój mobilności.

Przy projektowaniu nowych usług kierujemy się potrzebami klienta ery mobilności, czyli wygodą, użytecznością i prostotą. To m.in. dlatego mBank niezmiennie jest synonimem i liderem bankowości mobilnej. Wzmacniamy tę pozycję dzięki ciągłemu rozwojowi innowacyjnych rozwiązań, w tym takich, które wyprzedzają preferencje klienta:

  • Mobile Hub, czyli o jedno kliknięcie od celu. Mobile Hub to platforma wielokanałowej komunikacji z klientem. Dążymy do tego, aby każdy kanał dystrybucji – bankomat, placówka, online, infolinia był oddalony od klienta o jedno kliknięcie w aplikacji mobilnej lub na smartfonie. Zakładamy, że do 2020 roku większość kontaktów z mBankiem będzie inicjowana przez klienta na smartfonie (MobileFirst). Telefon, w większym stopniu niż obecnie, będzie dla klienta bramą do płynnego przełączania się między różnymi operacjami.
  • Wzmacniamy rolę bankowości mobilnej jako kanału kontaktu. Oznacza to, że przeniesiemy jeszcze więcej usług bankowych i ich funkcji do internetu. Będziemy zwiększać niezależność kanału mobilnego. Uzupełnimy jego funkcje o te, którymi dysponują bankomaty, placówki, online (PC) czy infolinia, jednocześnie upraszczając te funkcje. Już teraz działamy w oparciu o zdalne kanały – internet/online i aplikację, przy wsparciu oddziałów oraz konsultantów telefonicznych i wideo. Nasz model dystrybucji jest gotowy na wyzwania przyszłości.
  • Customer engagement, czyli kształtujemy nowe nawyki. Angażujemy klienta dzięki innowacyjnym funkcjom mobilnym. W ten sposób kreujemy i wzmacniamy u niego nawyk korzystania z bankowości mobilnej. Tworzy to też nowe możliwości dotarcia do niego z naszą ofertą.
Lipiec 2017 roku był pierwszym miesiącem w historii mBanku, kiedy liczba logowań do kanałów mobilnych przekroczyła liczbę logowań do aplikacji internetowej.
Na koniec 2017 roku udział klientów logujących się do rachunku przez urządzenia mobilne wyniósł 55%, w porównaniu do 37% rok wcześniej i 28% w 2015 roku.

Aplikacja, która zadebiutowała w 2014 roku, ma już ponad 1,3 mln użytkowników. Każdy z nich korzysta z niej średnio 22 razy w miesiącu. Dostępna obecnie w wersji 3.0 oferuje szereg wygodnych rozwiązań takich jak:

  • Android Pay zaimplementowany w aplikacji mBanku. Przy jego użyciu płacenie za zakupy jest możliwe bezpośrednio na telefonie. To pierwsze takie rozwiązanie wdrożone w Europie.
  • Decyzja o przyznaniu kredytu odnawialnego lub gotówkowego możliwa do uzyskania w 30 sekund. To rozwiązanie generuje już około 18% sprzedaży kredytów gotówkowych.
  • Usługa „mLinia na klik” – możliwość szybkiego, zidentyfikowanego połączenia z konsultantem mLinii bez konieczności podawania ID i hasła telefonicznego. 20% połączeń mLinii to połączenia z aplikacji.
  • Możliwość logowania się do aplikacji za pomocą odcisku palca.
  • Usługa wysyłania natychmiastowych przelewów na numer telefonu w ramach systemu BLIK.
  • Możliwość zakupu ubezpieczenia turystycznego (aktualnie 30% ubezpieczeń turystycznych jest kupowanych w aplikacji).
  • Mobilna Autoryzacja – usługa pozwalająca na autoryzację operacji wykonywanych w serwisie transakcyjnym za pomocą aplikacji mobilnej. Zamiast przepisywania haseł SMS, wystarczy po zalogowaniu do aplikacji, potwierdzić (lub odrzucić) daną operację jednym przyciskiem.
  • Usługa „Asystent Płatności”, dzięki której aplikacja przypomina o cyklicznych płatnościach, podpowiada kwotę i termin płatności oraz pozwala na szybkie opłacenie faktury (płatność wystarczy zaakceptować).
  • Kupno i sprzedaż walut online.
  • Możliwość skontaktowania się z konsultantem na czacie.
  • Wygodna Skrzynka wiadomości, za pomocą której mBank komunikuje się z klientem.
  • Funkcjonalności takie jak „Tempo wydatków” oraz powiadomienia o transakcjach, które pozwalają na lepszą kontrolę domowego budżetu.
  • Funkcjonalność Centrum Zadań Przedsiębiorcy, która umożliwia zarządzanie zadaniami księgowymi przez klientów firmowych.
  • Usługa eMakler mobilny – pełna transakcyjność rachunku maklerskiego.
  • Moje cele – z opcją definiowania celów oraz pełnego zarządzania oszczędnościami w aplikacji.
  • Możliwość zamówienia i aktywacji karty do rachunku oraz nadaniu PIN-u bezpośrednio w aplikacji.
  • Nadchodzące płatności – rozbudowane o opcję pełnego zarządzania zaplanowanymi operacjami.

 

Nasze ostatnie usprawnienie aplikacji wspiera WOŚP. Opiera się o szybki pre-definiowany przelew i podwajaniem kwoty na zasadzie „przelej 10/20/50/100 zł, a mBank dołoży drugie tyle od siebie”.

W 2017 roku aplikacja mBanku została nagrodzona w kilku krajowych i zagranicznych konkursach. Były to nagrody i wyróżnienia takie jak: Nagroda Specjalna Mobile Trend Awards 2016 i drugie miejsce w plebiscycie „Złoty Bankier 2017” za mobilną autoryzację; druga najlepsza aplikacja mobilna w Europie według Forrester Research. Ponadto bankowość mobilna mBanku znalazła się na trzecim miejscu w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”.

Filar III. Efektywność.

Koncentrujemy się na ciągłym polepszaniu szeroko rozumianej efektywności, zgodnie z filozofią zarządzania Lean. Rozwijamy biznes, utrzymując obecną wielkość zatrudnienia. Dążymy do zwiększania średnich przychodów na klienta każdego roku. Poprawiamy rentowność aktywów poprzez elastyczne zarządzanie bilansem. Wzmacniamy źródła finansowania dzięki coraz większym wolumenom listów zastawnych i depozytów transakcyjnych. Upraszczamy, automatyzujemy i digitalizujemy wszystkie procesy – chcemy być bankiem bez papieru.